לתרומות לחץ כאן

הגדרת עני/עשיר בקבלת מעשר כפים

שאלה:

שלום רב!

מה ההגדרה של עני/עשיר לענין קבלת מעשרות?

ואסביר: אני אברך כולל יום שלם ב"ה. התחתנתי עם כמעט בלי הון עצמי, ועם המון המון סיעתא דשמיא שהביאה לי תעוזה, רכשתי דירה כאן בפרדס כץ, ולקחתי על עצמי משכנתא של 850,000 ש"ח + הלוואה מהבנק בסך 150,000 ש"ח, סה"כ מליון ש"ח חובות עבור הדירה. גיסתי שתחי' נותנת לנו מעשרות.
לפני בערך כ-4 שנים התחלתי לתת מעשר כספים. ובדרך מקרה [כמובן, נוטריקון רק מה'] התגלגל לידי קונטרס על מצוות מעשרות, ומעשר כספים, ו… חומש. שזו סגולה לעשירות ושומר מכל מיני פגעים ועוד.. והחלטתי שאני הולך על זה.. והברכה נתקיימה במלא עצמתה! אשתי פתחה עסק מכירות באינטרנט, והרייטינג שלו עף לשמים, ומאברך כוילל דלפון, סכום ההכנסות שלנו כיום עומד על ממוצע של 30,000 שקל לחודש!! אמיתי. לא סיפורי סבתא.

השאלה היא האם אני יכול להמשיך ולקבל את המעשרות או לא. מצד אחד יש לי כמעט מליון שקל חובות שבגללם הדירה משועבדת כמעט כולה לבנק, מצד שני אני עומד בהחזרים החודשיים מעולה++ עם המון המון עודף, אבל בכל זאת אני בעל חוב עצום.

השאלה היא האם אני צריך לעדכן את גיסתי שתתן 'ברקס' ואינני רשאי להמשיך ולקבל ממנה מעשרות, או שאפשרי. שאלה נוספת באותו עניין, האם אני צריך להחזיר אחורה גם כן [במידה ואינני רשאי להמשיך ולקבל]?

יישר כוח גדול!

תשובה:

שלום וברכה

לטעמי אם העסק שלך יציב אין שום הגיון לקבל מעשרות. חובות שבפריסה הגיונית ויש לך כל כך הרבה עודף, בהחלט לא מוצדק לקחת מעשר כספים.

כמובן אם מדובר במשהו לא יציב ומאוד חדש שיכול להשתנות בנקל, יש להמתין מעט, אבל אם זה נראה טוב, לא מתאים לקחת מעשר כספים.

בהצלחה רבה ושימשיך להיות תמיד שפע!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כוח.

    רק לגבי השאלה השניה לא קיבלתי תשובה: האם אני צריך להחזיר רטרואקטיבית את המעשרות שקיבלתי, או רק מהיום להפסיק לקבל?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל