לתרומות לחץ כאן

אשה שמסופקת אם ספרה ספירת העומר, האם ממשיכה בברכה

שאלה:

בסימן תפט סעיף ח מובא שהמסופק אם דילג יום אחד ממשיך לספור בברכה. מה הדין באשה המסופקת אם דילגה?

תשובה:

אני מבין שכוונתך לשאול שהרי כאן יש ספק ספיקא הפוך, שאולי כלל אינה מחוייבת. אבל נראה שזה לא נכון, כיון שאף להצד שאינה חייבת מכל מקום למנהג בני אשכנז היא רשאית לספור, כך שהצד הזה אינו מונע ממנה לברך אלא רק פוטר אותה מכך. כמו כן, הרי ידוע שלמעשה מנהגנו שלא לברך במקום שיש ספק ספקא כמבואר במשנה ברורה בסי' רטו, והסיבה שכאן מברכים מחמת הספק ספיקא, הוא משום שלמעשה העיקר לדינא שכל יום הוא מצוה בפני עצמה, אלא שמכל מקום חששו להצד שהכל מצוה אחת, ובמקום שיש הצטרפות ספק נוסף, שמא ספר, מברכים. ממילא זה לא ממש גדר של ספק ספקא אלא כעין צירוף ענינים ובודאי לכאורה גם בנשים שייך ענין זה ויכולות לברך.

כמובן אשה ספרדיה בכל מקרה אינה מברכת על ספירת העומר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל