לתרומות לחץ כאן

מעשר ירקות בודדים

שאלה:

רציתי לשאול איך מעשרים 2-3 כרובים?
קיבלנו מחקלאי ישר מהשדה סחורה ועישרנו כבר מהתפוחי אדמה שהוא הביא 2 תפוחי אדמה מתוך 5 קילו ואנחנו מסתפקים איך לעשר\כמה לעשר מתוך 3-4 כרובים וכן מדלעת גדולה איך מעשרים דבר כזה ?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

בנוגע למעשר עני, יש לסכם עם גבאי צדקה מראש, שבכל פעם שיש לך מעשר עני לתת הוא מרשה לך לפדות את זה על כסף ולתת לו את הכסף.

ראה כאן סדר הפרשת תרומות ומעשרות.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. כשאין אפשרות לתת לגבאי צדקה ואני מעשר בבית בשביל ההורים איך בכל זאת ניתן להשתמש בזה?
    כי בכלל לא הבנתי כמה תרומות אני מצריך לתת משק של תפוחי אדמה. הכל מסובך, אשמח אם הרב יסביר בבקשה.

  2. הסברתי שמסכמים עם גבאי צדקה שנותנים לו כסף, ואז כשזה מצטבר נותנים לו את שווי המעשר עני.
    ראשית מוציאים יותר ממאית, ואומרים את הנוסח שכולל את הפרשת התרומה ותרומת מעשר, את המעשר ראשון קוראים לו שם ומחללים – לא מוציאים. הכל מוסבר רק תקרא לאט…

  3. לגבי אם יש ספק אם עישרו את הפירות והירקות לפני החלוקה אני יכול לסמוך על זה שזה דמאי ולעשר (בלי ברכה) תרומה גדולה ולהשתמש ?

  4. כתחילה אין להפריש תרומות ומעשרות במחשבה אלא בדיבור ממש, אבל בדיעבד אם הפריש במחשבה ההפרשה חלה. כמובן כאשר באמת חשב על כל פרטיה, תרומה גדולה מעשר ראשון תרומת מעשר מעשר שני ופדיון.

    על המקור לכך שתרומה גדולה ניטלת במחשבה ראה גיטין לא א, וראה תוס’ שם שכך הוא לענין תרומת מעשר, אלא שבאחרונים דייקו בתוס’ שם שלענין מעשר ראשון ושני לא מועילה משבה, ראה דבר אברהם ח”א סי’ טז וברש”ש גיטין שם, אולם מסתימת לשון הרמב”ם תרומות ד טז דייקו הדבר אברהם והחזו”א דמאי סי’ טו ועוד אחרונים שאין חילוק בין תרומה למעשר לענין זה, אלא שלכתחילה כיון שלא מצינו הלכה זו מפורשת ראוי להחמיר, עיי”ש. על כך שבדיעבד זה מועיל ראה עוד נושאי כלי הרמב”ם שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל