שירים בימי ספירת העומר – מקור האיסור

רבני בית ההוראה
ל' ניסן ה'תשע"ח

שאלה:

ידוע שהנהג לא להנשא ולהסתפר מובא לראשונה בדברי הגאונים שהגאון נשאל אם יש מנהג לא להנשא בימים האלה והוא אמר שאין איסור אלא שהמנהג הוא שלא נושאים וכו’.. והשו”ע כתב שנוהגים לא להנשא ולא להסתפר..
אחריו בא המגן אברהם והוסיף גם שלא לשמוע מוסיקה\שירים ומחולות כדין ימי בין המצרים ואחריו גם נמשכו רבותינו האחרוני אחרונים.
שמעתי בשיעור של הרב אהרן ירחי שאמר שיש הבדל גדול בין ימי בין המצרים (שבהם יש לנהוג דיני אבילות) לבין ימי סירת העומר שהם ימים שמחים רק שנוהגים כדברי הגאונים לא להנשא ולא להסתפר, אך מפה ועד להוסיף עוד ועוד איסורים? בכח מי?
אשמח אם הרב יעשה סדר בעניין ויסביר אם באמת יש בעיה לשמוע, האם יש על מי לסמוך ומה הדין של מי ששומע בכל זאת, תודה רבה וחודש טוב

תשובה:

שלום וברכה

כמובן מנהג זה לא מתחיל במגן אברהם, כבר בספרי המנהגים הקדומים כמו תרומת הדשן ויוסף אומץ שהם שורשי מנהגי אשכנז וגובלים בתקופת הראשונים הענין הזה של איסור שמיעת מוזיקה מובא כדבר פשוט ועתיק יומין, ראה כאן מאמר נרחב בענין זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים