לתרומות לחץ כאן

בעל חנות חתך סרט עבורי ולא קניתי, האם חובתי לשלם על כך

שאלה:

שלום רב.
רציתי לשאול ,בערב החג נכנסתי לחנות סדקית כדי לרכוש סרט מסוים, חתכו לי ע"פ בקשתי, ועלותו היתה כ 16 ש"ח, לא היה לי מזומן והגשתי אשראי, ואמרו לי שאין להם את אפשרות תשלום כזאת(אין מכשיר) ושאלך לכספומט,בסוף חיפושי אחר כספומט פעיל נגשתי לחנות והנה סגורה, לא ידעתי שהם סוגרים בשעות צהרי'ים…האם עלי ליסוע לחנות זאת ולשלם?(לגבי הצורך 'הייתי צריכה דחוף וקניתי במקום אחר)
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

אני מבין שלא קיבלת את הסרט, [אם קיבלת לידך את צריכה לשלם], ולכן אינך צריכה לשלם עבור הסרט, למרות שחתכו אותו עבורך. ראה מקורות.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע (חו"מ סימן ר ס"ז) הובא בשם תשובת הרא"ש, ביקש מחנווני שיפתח עבורו חבית יין כדי לקנות יין, וטרם שמדד לו חנווי את היין, חזר הלוקח מהעיסקה, חייב הלוקח לשלם למוכר עבור פתיחת החבית – שירד ערכה כיון שעלולה להתקלקל במהרה. וביאר הנתיבות (ס"ק יג) שחיובו של הלוקח מדין גרמי. ולפ"ז ה"ה קונה שמבקש שיחתכו לו סרט, כיון שנחתך על פיו גם אם לא קונה את הסרט חייב מדין גרמי. אלא שבשאלה הנ"ל אי קניית הסרט לא נעשתה באשמת הקונה, וגם לא במתכוון לכך, כיון שהקונה היה מעוניין לקנות, ולא הוא מנע את הקנייה, ולכן אינו נחשב גרמי, וגם אם נחשיבו לגרמי, אינו מתכוןן להזיק, וגרמי בשוגג פטור לדעת הש"ך (ריש סימן שפו).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל