לתרומות לחץ כאן

חוזים של היום

שאלה:

שלום וברכה
נהוג היום בעולם העסקים בכל שותפות לעשות חוזה חוקי
והנה לא מקפידים לעשות שיהא שטר עם שני עדים אלא חותמים שני הצדדים וזה מוגדר להלכה לכאורה כתב ידו
האם יכול להיות משמעות להלכה לדוגמא כשזה חוב ויתאפשר לטעון פרעתי להלכה ושטר עם שני עדים אי אפשר לטעון פרעתי האם שטר של כתב ידו אולי כן שייך לטעון אני לא יודע ההלכה בזה אני שואל אם יש הבדל, ואם יש אז למה לא מקפידים שיהא שטר עם שני עדים כך להיות בטוח יותר.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

שטר בכתב ידו להלכה יכול לומר פרעתי ולא יחייבו אותו. אך תוקף השטר שלא יוכל לומר להד"ם, וכאשר יתעורר ויכוח אם יתחייב השטר בכתב ידו יוכיח שאכן התחייב על כך.

כיום אנשים לא חוששים שיאמר פרעתי, והחשש שיאמר לא התחייבתי או לא התכוונתי להתחייב באמת, וחתימת השטר מסלקת את הטענות האלו.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל