לתרומות לחץ כאן

נזק עקיף לא ודאי למכונית חונה

שאלה:

שלום רב . יום לפני ערב חג הייתה סופה ורוח סערה בשעות הלילה באופן פתאומי. אני גר בקומה חמישית .באותו יום הנחתי מטאטא ללא המקל לאחר שעבר ניקוי על מעקה המרפסת לייבוש. הסתבר לי שהמטאטא עף מהמרפסת . למחרת מצאנו אותו זרוק ליד גינת הבניין.. כמו כן הבחנו במכונית של אחד הדיירים שחנתה בסמוך(הם חונים שם לעתים רחוקות) כי התעקם הפח בגג המכונית בגודל של 2 ס"מ. הדייר כמובן לא שם לב לכך. אינני יודע בוודאות אם המטאטא שנפל גרם לנזק. אולי זה היה קודם . ברצוני לשאול האם עלי לפנות לדייר ולשאול אותו ואז להציע לו תשלום לתיקון הנזק או להתעלם מכך משום שאינני יודע בוודאות שזה נגרם ממני.

תשובה:

שלום וברכה,

ראשית נכתוב את הדינים בזה: אם מדובר ברוח מצוייה באותה שעה, יש לחייב את בעל המטאטא. אם הרוח לא מצוייה ולא מקובל שרוח תעיף את המטאטא, בעל המטאטא פטור.

עקימה קלה בפח של מכונית, אם נהוג לתקן את הנזק חייב המזיק.ואם הנזק הוא קל או שהמכונית ישנה ולא נהוג לתקן, וגם לא ירד ערך המכונית, פטור המזיק. גם כאשר המזיק חייב לשלם על עיקום הפח של הרכב, אין זה מזיק גמור אלא גרמא בנזקין שחייב בדיני שמים, וכאשר נעשה הנזק בגרמא בשוגג פטור המזיק אף מלצאת יד"ש.

על כן באופנים שחייב המזיק לשלם מדינא, ראוי שיברר אצל השכן אם הוא גרם לנזק. ואם המזיק פטור מתשלום אינו חייב להודיע לשכן על כך.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל