לתרומות לחץ כאן

עובר לפני המתפלל צדדים דלפניו

שאלה:

שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול 2 שאלות:
1. קניתי לפסח תרמוס חדש עם 2 לחצנים: 1. להרתחת מים 2. למצב שבת. לא קראתי את ההוראות ומילאתי מים עד המינימום במקום מקסימום כפי שנכתב בהוראות והרתחתי. כשנכנס החג העברתי למצב שבת. בגלל שלא היו מספיק מים או מסיבה אחרת שמעתי כל הזמן שהמים מבעבעים. פחדתי שהם יגיעו לקו האדום שמתחתיו אין מספיק מים ועל כן הוספתי בחג מים מהברז. למחרת המים בתרמוס היו חמים מאד לדעתי רותחים.. השאלה שלי: האם מותר היה לי להוסיף מים בחג ,הרי מותר לבשל?

2. אני מתפללת במנין ומאחורי עומדת אשה שמאד מאריכה בשמונה עשרה. עקב כך אני נאלצת לעמוד עד שהיא מסיימת. הבנתי שניתן להקל ולפסוע פסיעות כשמי שמאריכה בתפילה עומדת מהצדדים או מקדימה אך לא מאחורה. השאלה שלי: מה נקרא מאחורה? בבית הכנסת שלי כל שורה מורכבת מ 4 כסאות . אם המאריכה בשמונה עשרה עומדת מאחורי אך לא בדיוק בכסא מאחורי אלא נגיד כסא אחד אחריו. מה כאן הדין? דיברתי איתה והיא אמרה לי שההלכה היא רק כשהאדם עומד ממש מאחורה ולא אחורה באלכסון. האם אין כאן 4 אמות? כלומר כ – 2 מטר גם באלכסון ולא ממש מאחורה?

תודה רבה!!!

תשובה:

שלום וברכה

בחג מותר להוסיף מים למיחם, כיון שהבישול הוא לצורך החג שיהיו מים לשתייה.

בנוגע ל"צדדים דלפניו", כלומר לפניו אבל באלכסון, נחלקו המגן אברהם ואליה רבה בסי' קא אם מותר לעבור לפניו או לא, ובמשנה ברורה שם כתב שבשעת הדחק יש להקל, לכן הכל לפי הענין.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל