לתרומות לחץ כאן

למה מכסים את כל המוצרים בסופרמרקט בפסח?

שאלה:

שלום! אני רוצה להבין על כשרות של פסח. אני נכנסתי לשופרסל קרוב לבית וחצי מהחנות היה מכוסה ועל הכיסוי היה כתוב חמץ. אני מבין למה מכוסים מוצרים שעשויים מחמשת הדגנים.
אבל לא הבנתי למה היו מכוסים דברים כמו: שוקולד, שמן קנולה, משקה "קולה" של שופרסל ועוד דברים שלא עשויים מ5 הדגנים.
האם אני יכול לקבל ממכם הסבר למה?
אני יהודי חילוני שבזמן אחרון מנסה להבין את הדת.
תודה.

תשובה:

שלום וברכה

בחג הפסח אנחנו מוכרים לגוי את כל המוצרים שיש לנו חשש שמא יש בהם חמץ. ולכן כל מה שעלול להכיל דגן או עמילן חיטה, אפילו בכמות מועטת, נמכר לגוי, ואת כל המוצרים שנמכרים לגוי בימי הפסח אנחנו מכסים כדי שלא יבואו להשתמש בהם בטעות. כמו כן, בעל החנות מן הסתם אינו יושב עם צוות מומחים לברר בדיוק על מה יש חשש ובאלו מוצרים אין חשש… אין לו זמן וכוחות, ולכן הוא מכסה כל מה שנראה לו שאולי יתכן ויש חשש, ובזה הוא גומר את הענין…

אגב, אני לא מקבל את המינוח "יהודי חילוני", בורא העולם לא מוותר על אף יהודי והוא ממתין לכולם… הנושא של הדת הוא הדבר הכי משמעותי בחיינו ואולי הדבר היחיד המשמעותי בחיינו! כדאי לפנות לאירגון ערכים לברר על סמינריון בתנאי נופש במחיר פחות מעלות – מסובסד ביותר, שם תוכל לשמוע את טובי המרצים שלהם באופן מרתק וממצה, ותחכים הרבה מאוד בענין זה שהוא תמצית חייך. שווה בדיקה. תמצא אותם באתר האינטרנט שלהם.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא פגעת חלילה! רק רציתי לעודד אותך לחקור ולדרוש בענין זה. שהרי אם אכן תורת ישראל אמת היא, אדם שאינו שומר מצוות פשוט מחמיץ את כל תכלית חייו… זה ודאי שווה בדיקה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל