לתרומות לחץ כאן

יום טוב שני לבן א"י בחול – המשך / מוזיקה ביום העצמאות

שאלה:

בס"ד

שבוע טוב הרב מחילה על ריבוי השאלות. אך זה עלה לי תוך כדי השבוע.
1) ארחתי אדם לליל הסדר ולא ידעתי שהוא אשכנזי והוא אמר לי לפני שארחתי אותו שאין לו בעיה עם קטניות. לאחר ליל הסדר הוא רצה שוב להגיע לחג האחרון אז שאלתי אותו האם הוא אשכנזי הוא אמר לי שכן והוא אינו שומר קטניות (מסיבה אישית שהוא חושב שזה מחלק בין העם וכו…) האם מותר לי לארח אותו ? רוב המאכלים שלי עם קטניות ובנוסף גם אורז וכדומה..מצד שני יש את עניין הקירוב שאין לו מקום אחר.
2) מחילה שאני שואל שוב. אנחנו נסענו לפני חצי שנה לשליחות של עד 4 שנים גג. האם אני צריך לשמור יום טוב שני של גלויות. אני ממש הסתבכתי קראתי בפסקי תשובות אך הבנתי אחרת קצת ממה שנאמר לי. שם כתוב אם יש ספק שאולי אשאר תמידית אז צריך לשמור יום טוב שני של גלויות ואם אין ספק שאשאר צריך לקיים את 2 החומרות? מכאן גם שאלתי את עצמי האם מותר לי לעלות לתורה ולהיות חזן וכדומה כאשר אני מקיים את שתי החומרות? אשמח לדעת מה דעת הרב עובדיה יוסף בעניין זה.
3) אבד לי הדף שכתבתם לי בנוגע למחלוקות העיקריות בין השוע לרמא בענייני כשרות אשמח אם יש אפשרות לשלוח לי שוב
4) יש לנו בבניין את הבעיה של האור שנדלק וברוך ה' סידרנו את זה בבניין אך פעמים והגויים בבניין מדליקים זאת שוב. זאת מנורת לד. מה עלי לשעות בעניין זה? האם לא לצאת לתפילה או שיש אפשרות אחרת ? אשמח לדעת את הדעות וכן מה ההבדל בין האור שיש במדרגות לבין אור שנדלק ברחוב כאשר אני עובר?
5) האם מותר לקנות חמץ מיד מחנות של גויים בצאת הפסח?
6) מדוע השבת ברכנו המוציא על המצה (ספרדים) והרי עבר פסח.? מה הסברה?
7) איך יכול להיות מצב כזה שמפספסים יום שלם או מחסירים יום שלם בטיסה ממדינה למדינה והרי כתבתם כאן שאדם מברך על פי המקום שהוא נמצא (מסתכלים על עניין של תחת הרקיע) ? (לעניין ספירת העומר)
8) האם מותר להתאמן בניגון להופעה ביום העצמאות בימי הספירה?

תודה רבה על הכל אין לנו מילים בפינו להודות לכם על הזמינות וההארה כל שואל. ממש חסד אנחנו לא יודעים כיצד להודות לכם. שה' ישלם שכרכם

תשובה:

שלום וברכה

  1. תכין אוכל בלי קטניות, על הכלים אין חיוב להקפיד. במקביל יש ללמד אותו שמנהגים אינם מפלגים את העם, כל מאוחדים ברצון לשמור את מנהגי אבותיהם ולעשות בכך רצון אבינו שבשמים!
  2. מה שהסברתי, הוא שכיון שנסעת עם בני משפחתך לכמה שנים, יש לך חיוב יום טוב שני, כיון שיש סיטואציה שתשאר עוד גם אם כרגע אתה בטוח שזה לא יקרה. אם יציעו לך פתאום הצעה פנטסטית שאין לך סיכוי לקבל בארץ אפילו משהו דומה, תשאר שם, לכן דינך כבן חו"ל לגמרי.
  3. אינני יודע במה מדובר.
  4. עדיף להתפלל בבית ולא להדליק אור בשבת אפילו נורת לד, כאשר זה בתוך הבנין.
  5. בודאי מותר.
  6. הטעם לכך שספרדים מברכים המוציא על מצה בפסח הוא משום שאין לחם אחר ולכן יש לזה חשיבות של עיקר הלחם, בשבת זו עדיין זו היתה הסיטואציה [לא לשכוח שלך בלאו הכי כך יש לעשות כיון שאתה חייב ביום טוב שני].
  7. כשעוברים את קו התאריך מפסידים בבת אחת יום שלם.
  8. אסור להתאמן, וכמו כן המוזיקה אסורה גם ביום העצמאות [אינני מאמין שישמעו לדברי במוסד שלכם… אבל את האמת צריך לומר…] אנחנו מאוד שמחים בשוב ה' את שיבת ציון, אבל אין לנו יכולת בזמנינו לקבוע מועדים טובים ולבטל דיני אבלות שנקבעו בפוסקים הקדמונים.

למה לא לפרסם? אין כאן שום סימן זיהוי שלך…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הוא לא מתעסק כיון שהוא יודע מכך, זה לא נחשב לא ניחא ליה, כיון שבימי החול הוא רוצה ורק בגלל איסור שבת הוא מעדיף שזה לא יהיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל