לתרומות לחץ כאן

כשרות אווזים מפוטמים – מסורת בעופות בזמנינו

שאלה:

שלום רב!

רציתי לדעת האם בד"ץ הרב מחפוד עומד באותה רמה של בדצי"ם כמו העדה החרדית, רובין, שארית וכו'

בנוסף האם אפשר קיים היום בשר אווז בכשרות מהודרת, ואם כן האם זה עדיף על בשר עוף רגיל נוכח השאלות שהתעוררו לאחרונה ביתר שאת בעניין תערובת והכלאה של עופות טהורים עם עופות שלא טהורים
בברכת פסח כשר ושמח

תשובה:

הפניתי את שאלתך למומחה הכשרות הרב יוסף זריצקי, על השאלה הראשונה לא השיב, אני אינני מוסמך להשיב עליה, וגם איננו רגילים ורוצים לתת ציונים למערכות הכשרות השונות.

בנוגע לשאלתך השניה, השיב שאין בנמצא אווזים שניתן לומר שכשרותם מהודרת, בגלל הנידון הרחב והידוע של פיטום אווזים [פגיעה בוושט וכו'].

תחושה אישית שלי, שהנושא החדש שהתעורר לאחרונה אודות הכלאת העופות יש בו הרבה מאוד שיקולים כלכליים ולאו דוקא עניניים, לאור העובדה שהנושא הזה מוכר כבר 30 שנה, וכבר הוכרע בו לקולא, כנראה מהטעם העיקרי שלא ניתן לבצע הכלאות עם עופות טמאים מטעמים מקצועיים, כפי שכתב הגר"מ שטרנבוך על פי בירור שערך בענין זה. ומה שעוררו לגבי הנדסה גנטית שכנראה כן אפשרית הוא כבר חשש רחוק מבחינה הלכתית, היות ולמעשה לעופות שלפנינו יש סימני כשרות, וכל הנדון עשוי להיות רק לגבי שאלת המסורת שהוא חשש שאינו מעיקר הדין אלא בגדרי המנהג ונחלקו בו הדעות בידוע, וכיון שמדובר רק בספקות יש יותר מקום להקל. בפרט שלא ברור עד כמה זה מגדיר את המין כשונה ואחר, עד כמה שזה לא ניכר בצורתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל