לתרומות לחץ כאן

נטילת ידים עם תחבושת או פלסטר

שאלה:

אם יש לי פלסטר על היד, היות ויצא לי דם, ולפני הסעודה אני צריך ליטול ידיים, ולא רוצה להוריד את הפלסטר כי עדיין יש פצע. האם מותר לי ליטול ולברך?
יש נפקא מינה בין נטילה של בוקר לשל סעודה עם לחם?

תשובה:

מועדים לשמחה.

על נטילת ידים עם תחבושת נאמרו כמה פרטים, נציין לתמציתם: אדם שיש לו תחבושת על פצע פתוח וכדומה שבודאי לא יסירה במהלך האכילה מחמת הכאב הכרוך בכך, יטול את שאר חלקי היד ברביעית מים [לא פחות!] ואינו צריך להסיר את התחבושת. אולם, אם יש לו מעל אותה תחשבושת חבישה נוספת העשויה לחזק את התחבושת התחתונה והיא גדולה ממנה, עליו להסירה כדי שיוכל ליטול את אותו חלק ביד המכוסה על ידי התחבושת העליונה בלבד, אותה אינו חושש להסיר.

במקרה שנמנע מלהסיר את התחבושת מחמת כאב ונפלה לו תוך כדי אכילתו, אם אינו חובש את אותו מקום מיד אין הוא רשאי לאכול ללא נטילת ידים כדין. ואם נאסר עליו להרטיב את הפצע, יעטוף את היד בניילון או במטלית נקייה.

אדם שיש לו תחבושת שניתן להסירה ואין הדבר כרוך בכאב או בצער מיוחד, חייב להסירה לפני שיטול ידיו. וזאת, אף אם התחבושת על מיעוט היד והוא שופך מים עליה [ואין להקל בכך אף שהוא “מיעוט שאינו מקפיד”].

בנטילת ידים של בוקר אין את כל ההבדל הנ"ל, אבל אם אפשר להסיר זה כדאי למנוע רוח רעה.

רפואה שלמה!

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מה הדין בשבת? כלומר, זה נחשב שהוא לא יכול להסיר? כי הרי אם הוא יסיר הוא לא יוכל להחזיר, אז אמנם מבחינה טכנית הוא יכול להסיר, אבל מבחינה הלכתית הוא לא יכול להסיר, אז מה הדין?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל