לתרומות לחץ כאן

מקום הדלקת נרות שבת

שאלה:

שלום רב ומועדים לשמחה,
מבקשת לשאול האם נרות השבת חייבים לדלוק סמוך לשולחן השבת או שניתן להדליק במקום מרוחק יותר. שאלתי באה בעקבות מעבר בתי לדירה חדשה. עדיין לא קיבלה את כל הריהוט ואפילו מטבח עדיין אין לה. ובשלב זה אין לה מקום בטוח להדליקם. (היא אם ל 3 ילדים קטנים). המקום הבטוח היחיד בשלב זה הוא בחדר הנמצא בגג. אפשרי שהנרות ידלקו שם והם יערכו את הקידוש והסעודה בפינת האוכל שבדירה?

תודה רבה
רות אקסלרוד

תשובה:

שלום וברכה

מקום ההדלקה מעיקר הדין הוא במקום האכילה ולא במקום השינה. רק כאשר במקום האכילה כבר יש אנשים אחרים המדליקים ראוי לכתחילה להדליק במקום השינה באופן שהצעת בשאלתך. לכן כדאי לעשות מאמץ למצוא שם מקום בטוח להדליק, אם זה בלתי אפשרי יוצאים ידי חובה גם בחדר השינה.

מקורות:

הטעם לכך שכאשר כבר הדליקו במקום האכילה ראוי להדליק במקום השינה, הוא משום שיש מחלוקת אם מברכים רק על הנר הראשון שדולק או גם על תוספת אורה, השו”ע בסי’ רסג סעי’ ח סובר שלא לברך והרמ”א מיקל וכן מנהג האשכנזים, וכיון שבעלת הבית או אשה אחרת כבר מדליקה נרות, נמצא שלדעת חלק מהפוסקים שוב לא ניתן להדליק שם בברכה, אא”כ האורחים מדליקים בחדר מיוחד להם. אולם, כאמור, לא ניתן להדליק בחדר השינה אלא אם כן אחד מבני הזוג נשאר שם קצת בתחילת הלילה להנות מהנרות, או שהנרות ארוכים דיים שידלקו בשעה שישבו לחדרם לאחר הסעודה.

על פרטים אלו ע”ע שמירת שבת כהלכתה פרק מה סעי’ ח.

שיהיה ישוב טוב ותמיד שמחות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל