שאלה:
האם בשבת מותר להתיז ריסוס של ריח טוב בשירותים על גבי האסלה למניעת ריח רע- כדי שאפשר יהיה לומר מיידית דברים שבקדושה בלי להמתין שיחלוף הריח הרע? אין בעיה של נותן ריח בכלים?
האם הדין שונה ביום טוב?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
תשובה:
אין כל בעיה להתיז את התרסיס הנ"ל בשבת. האיסור שהזכרת אמור לגבי נתינת ריח בבגדים ולא בהתזה שאינה נכנסת בגוף הכלי אלא פשוט נשארת בחלל החדר.
ראה עוד כאן.
ואותו הדין ביום טוב?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
ומה לגבי פעולה כזו של התזה התרסיס עם חומר מבשם ומפיץ ריח טוב ביום כיפור?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
מותר הבשני האופנים וכאמור אין הבדל בין אשכנזים לספרדים.
1. לפי הגדרה זו, יש להימנע מלהתיז ולתת ריח ישירות על הכלי עצמו כמו האסלה ולכן מותר להתיז רק כלפי חלל החדר?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
2. האם לפי זה, כמו שאסורה נתינת ריח בגוף הכלי- כלומר האסלה עצמה- יש בעיה להתיז ולתת ריח לתוך המים שבאסלה ישירות?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
1. הריח לא נספג באסלה ואין בעיה להתיז עליה.
2. כנ"ל.
אבל במים שבאסלה או בדברי הטינוף שבאסלה (צואה או שתן וכדומה) התרסיס שמתיזים והריח המבשם כן נספגים?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
אין הבדל. ואין צורך לשאול זאת בכל שאלה.
ברשות הרב,
רציתי להוסיף ולשאול את השאלה המעשית שלא הבנתי ולכן שאלתי לעיל:
אבל במים שבאסלה או בדברי הטינוף שבאסלה (צואה או שתן וכדומה) התרסיס שמתיזים והריח המבשם כן נספגים?
אם נספגים תעשה לחלל החדר.
השאר תגובה