שאלה:
1) אם יש שולחן במטבח וגם בסלון. וכשבאים אורחים אני לוקח כסאות מהמטבח לסלון ע"מ לצרפם לשולחן הגדול שבסלון.
לאחר הארוחה אני מטאטא מתחת לשולחן בסלון, ואת הכסאות ששיכים למטבח אני מוציא מהשולחן בסלון חזרה למטבח. רק כדי שיהיה סדר לא כי אני צריך לשבת עליהם עכשיו. רק בבוקר למחרת יושבעים עליהם במטבח בבווקר לעוגה וכו'. האם זה ברירה?
2)מצקת עם חורים, שאני לוקח מהסיר של החמין את המאכל ע"מ שרק האוכל יעלה במצקת הזו ולא הנוזלים שזה לא יציף לי את הצלחת זה בורר? ניתן להקל בדיעבד?
3)אם אני לוקח עם מצקת בלי חורים, ולפני המזיגה לצלחת אני מעוניין להצמיד את המצקת או הכף לסיר ע"מ שכל המים או רוב המים שנמצאים במצקת/כף ייזלו חזרה לסיר כי אני לא מעוניין בנוזל. האם זה ברירה.
לדעת השו"ע?
תשובה:
שלום וברכה
- זה לא נחשב תערובת וממילא אין כאן ברירה.
- זה ברירה ממש.
- גם זה אסור, פשוט תמלא את הכף במאכל אז לא יהיה מקום להרבה נוזלים, ראה ארחות שבת ח”א עמ’ קנח – קנט.
לגבי 2 ו 3- לא ניתן להקל?
לגבי 3-אני לא יכול למלא את הכף במאכל, כי אם אני מרים מאכל יוצא איתו מלא נוזלים.
כנ"ל.
שלום כבוד הרב בשאלה 2. איך זה ברירה ממש ? מובא בילקות יוסף סימן שיט ס' מב שמותר , אלה שהמחמיר תבא עליו ברכה …
כאן שכוונתו לסנן את הנוזלים זה ממש בורר.
השאר תגובה