לתרומות לחץ כאן

מעלת מכירת חמץ באינטרנט

שאלה:

האם מכירת חמץ דרך האינטרנט היא יעילה כמו מכירת חמץ ע"י רב שאני הולך אליו?

תשובה:

שלום רב,

בדיוק אותו הדבר.

מכירת חמץ בעצם מתבצעת ע"י שהמוכר שולח את הרב למכור עבורו את החמץ לגוי. אין הבדל אם השליח הודיע את זה לרב או שהוא מודיע לו באמצעות האינטרנט. בפועל הרב המוכר הוא השליח של המוכרים השונים.

יתרה מזו, בדרך כלל כאשר מוכרים דרך הרב השכונתי או רב הבית הכנסת, גם הוא מעולם לא פגש מכירת חמץ בפועל. אלא הוא מחזיק טפסים של רבנות זו או אחרת, ובסופו של דבר רק נציג או הרב של אותה רבנות הוא זה במוכר את החמץ בפועל.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לכבוד הרבנים שליט"א
    לדעתי זו הטעיה חמורה, כל הרבנים אומרים שזה רק למקרה שאדם לא יכול להגיע לרב, הסיבה שיש להעדיף חתימה בפועל אצל רב, היא פשוטה מאוד, ידוע שהקנין המועיל ביותר למכירת החמץ לגוי הינו קנין אודיתא, כמו שכתב הקצות החושן ועוד, אודיתא על ידי שליח יכול להועיל רק כאשר השליחות היתה בפני עדים שיוכל להוכיח את ההודאה שהשליח הודה בשמו בבי"ד, כך כתבו קצוה"ח רע"א מהרש"א ומהר"ם ועוד, ולפי"ז לכאורה גם אם יש הודאת בע"ד לשליח מ"מ זה רק אם מינהו בעדים שיש הוכחה שזה הודאה תקפה (והש"ך אולי כנתיה"מ שם של"צ עדים באודיתא), וזה יש רק בחתימה על שטר הרשאה למכירה שחתימתו תוכיח על ההודאה, אבל במינוי באינטרנט וכדו' מפסידים קנין אודיתא (וכבר עמד במעדני ארץ ששליח אינו יכול למכור באודיתא אך לא הביא כל הנידון שיש הודאה בשליח). ולכן שלא בשעת הדחק בודאי עדיף להמליץ לחתום בפועל על שטר הרשאה למכירת חמץ שיש לו תוקף לקנין אודיתא. ופשוט.
    ייש"כ

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל