לתרומות לחץ כאן

דחיית טבילה ומצוות עונה

שאלה:

שלום וברכה,
אשתי (אחרי לידה) אמורה להתחיל לקחת גלולות למניעת הריון לזמן קצר. לסוג הגלולות שהיא תיקח לוקח 10 ימים כדי להתחיל לעבוד כך שלא מקיימים יחסים עד שעוברים אותם 10 ימים.
עדיף לא לקחת את הגלולות לפני שהאישה נטהרת מכיון שהגלולות עלולות לגרום לדימומים מיותרים כך שעדיף שהאשה תיטהר (ואחרי לידה זה לוקח זמן) כדי לא לקחת את הגלולות סתם (כי לפני טהרה בכל מקרה א"א לקיים המצווה).
שאלתי היא: האם עדיף לאחר שעוברים שבעה נקיים בהצלחה לדחות הטבילה למשך 10 ימים (שבתחילתם תתחיל לקחת הגלולות) או שעדיף להיטהר בזמן ולדחות מצוות עונה למשך 10 ימים. או ששני האופנים שקולים.
כמובן שלנו עדיף האפשרות האחרונה כדי שנהיה מותרים ויהיה עכ"פ שאר קירוב אך אני שואל כי אולי מבחינה הלכתית יש עדיפות משמעותית דוקא לאחד מהאופציות.
תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אני דוקא הייתי מעדיף את האופציה לקחת עוד לפני הטהרה, לא כל כך נורא שתיקח אותם כמה ימים "סתם", זה לא מזיק, וחבל לכם להמנע מימי טהרה לחינם, זה לפעמים מקשה על בני הזוג ואין לכך סיבה. אם בכל זאת בחרתם להמתין לימי טהרה, תוכלו לבחור באופציה שהעדפתם, בתנאי שלא באים לחשש הוצאת זרע לבטלה והרהורים רעים.

בהצלחה וחג שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על המענה ,
    שוב, הגלולות עלולות לגרום לדימומים- דבר שיכול לדחות מצב טהרה. כך שלא פשוט לקחת סתם.
    החשבון הוא שברגע שהיא תהיה טהורה היא תלבש רק צבעוני כך שניפתר מענייני כתמים (כמובן כל עוד אין ממש דימום). אך לפני שהיא נטהרת היא צריכה ללבוש לבן כדי להיטהר ואם הכדורים יעשו כתמים לא יהיה אפשר להיטהר בצורה רגילה (אא"כ נתיר צבעוני אם לא מצליחה להיטהר וכדו').
    כך שכנראה מה שעדיף זה להמתין לימי טהרה ואז לחכות 10 ימים לפני קיום המצווה.
    אך אולי אחרי לידה אפשר להקל ולהתיר ללבוש צבעוני בשבעה נקיים ואז באמת יהיה עדיף שתיקח הגלולות כבר קודם ימי הטהרה (כי בצבעוני לא יהיה בעיה של כתמים- חוץ מבבדיקה ואם יהיה ממש דימום אז גם להיטהר לא יעזור) ?

  2. לא כל כך פשוט ללבוש צבעוני לכתחילה להפטר מכתמים, עדיף להתייעץ היטב ולהתאים לה כדורים שלא עושים כל כך הרבה כתמים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל