לתרומות לחץ כאן

המשך לשאלתי לגבי ליבון באמצעות הכיריים

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב, בקשר לשאלה הקודמת שלי שהיא:
שאלה:
שלום וברכה כבוד הרב האם אפשר לעשות ליבון קל באמצעות הכיריים? והאם אפשר לעשות זאת כאשר הסיר עומד על המחזיק סיר המתלבש על החצובה הטרפה שלנו? (אולי גם המחזיק סירים טרף אך יותר קל לי לנקות אותו מאשר החצובה) תודה רבה כבוד הרב
תשובה:
שלום וברכה ניתן באופן תיאורטי אבל לא הבנתי מה אתה רוצה ללבן ועל מה אתה מעמיד."
אז קודם כל, אם אפשרי פשוט להניח את הסירים על החצובה הטרפה בזמן הליבון ולא על המחזיק סיר ההוא, אז מבחינתי זה גם טוב – האם אפשר?
ואני רוצה להגעיל סירים שקשה לנקות, יש לפחות לאחד מהם מסביבו חריץ עם שחור שקשה לנקות (לא בתחתיתו אלא ממש סביבו). ולאחד מהם יש גם ידית חלולה ולא יודע אם זה נקי בפנים אם צריך בכלל. אני חושב שאהיה יותר רגוע אם זה יעבור ליבון.

רק מה, אני לא יודע באמת אם אפשר להגדיר את זה כסירים, זה לא עמוק כמו סיר מרק, העומק של אחד מהם הוא 9 ס"מ, ושל השני 10 ס"מ. והאורך של הקטן יותר 31 והגדול 35 ס"מ.

תודה רבה כבוד הרב, שבוע טוב

תשובה:

שלום וברכה

אפשר לעשות ליבון קל על ידי הכיריים אבל לא מספיק להעמיד אותו על החצובה, צריך שכל הסיר יעבור באש, לכן קשה לעשות זאת בבית והייתי ממליץ כם על הגעלה במידת האפשר או ליבון על ידי אנשי מקצוע. אתה יכול לערוך הגעלה גם לסיר עם החריץ ורק את החריץ שתלבן באש.

לא הבנתי מה המשמעות של גודל הסירים הענין אינו הגודל אלא אופי השימוש וכל מה שמשתמשים עם רוטב מספיק הגעלה או ליבון קל, ומה שמשתמשים ללא רוטב כלל צריך ליבון חמור.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב
    "אתה יכול לערוך הגעלה גם לסיר עם החריץ ורק את החריץ שתלבן באש." משנה הסדר?
    אז אפשר פשוט בבית לעשות את הליבון לחריץ על ידי שיגע בלהבה ממש למשך כמה שניות עד שאם אשים קצה של גפרור הפוך (החלק בלי חומר התבערה אלא רק העץ) או קש מעבר לצד החיצוני שנוגע באש דהיינו בפנים הכלי ממש צמוד לצד החיצוני שנוגע ישירות באש.
    אולי לא הסברתי את זה באופן מובן
    בכל אופן תודה רבה כבוד הרב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל