לתרומות לחץ כאן

האם בת יכולה לבוא עם חבר גוי לסדר פסח…

שאלה:

בס"ד
שלום, לרב, עיינתי בתשובות באתר, אבל השאלה טיפה יותר מורכבת…
יש בית שבו הבעל והאשה דתיים מסורתיים, (שומרי שבת), הבעיה היא שלליל פסח אחד מהילדים יצאה מהדרך, יש להם ילדה שיוצאת עם גוי השם ישמור ויציל, השאלה היא, הגוי הזה לא נראה שכרגע בתכנון להתגייר, אבל אולי.
השאלה היא: הבת הזאת תהיה מוכנה לבוא רק עם הגוי , לעשות ליל פסח, האם מותר להורים להזמין אותה, שמצד אחד היא תהיה נוכחת, ומצד שני יש פה מעין תמיכה בעצם העניין שיוצאת עם גוי.

(אינני יודע מה לגבי המגורים בחג, אבל סביר להניח שזה אחד התנאים שלא להשאר לישון באותו חדר עם הגוי בבית ששומר מצוות)
האם נכון להזמין את הילדה עם הגוי, או אסור, או שיש להציב תנאים.
אני לא מדבר על ההלכה של הזמנת גוי בחג, מפני שפסח נופל בשבת. אבל השאלה תהיה לחג שני, (גרים בחו"ל).

והשאלה השניה ששאלו, יש להם גם בן משפחה בן דוד, והוא יוצא עם גויה, (בר מינן), האם מכיוון שהקירבה רחוקה יש תשובה שונה או אותה תשובה לשני המקרים. האם מותר להם להזמין אותו והגויה ?

תשובה:

שלום וברכה

השאלה כואבת מאוד ואינני ראוי להשיב עליה. יש להכיר היטב את המשפחה והמירקם שבין הגורמים השונים שם, הדרכים המומלצות להם לנהוג ביחס אליה באופן כללי ולא רק בליל הסדר, הם חייבים יעוץ מאוד מעמיק בענין הזה, השאלה היא מאוד כללית ולא נוגעת לליל הסדר. לפעמים יש צורך לרחק ולעשות גבול, ולפעמים המצב הוא כזה שהריחוק יגרום שלא תגיע. התחושה שלי שלא יעלה על הדעת להזמין אותה עם הגוי לליל החג, אני לא רואה דרך לנתק ביניהם אחרי כזו הזמנה חגיגית, והניתוק ביניהם כל סיכוי שהוא לנתק ביניהם חשוב לאין ערוך יותר מעצם ההשתתפות בליל הסדר, לכן נראה שאין להזמינה, אבל עליהם כאמור להתיעץ בצורה יותר מעמיקה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל