לתרומות לחץ כאן

קושי לשמור שבת

שאלה:

שלום וברכה
אני שומרת שבת כהלכתה אבל בזמן האחרון נורא קשה לי משום שמשפחתי לא שומרת שבת ולצערי ביום שבת הבית שלנו נראה כמו יום חול וביקשתי מהם כמה פעמים לנסות לשמור רק בקצת אפילו וכלום לא עזר מה אני יכולה לעשות לגבי זה בכל יום שבת אני מרגישה שאני גם רוצה לעשות את כל הדברים שעושים ביום חול נכנס בי מין יצר כזה שנותן לי מין רצון כזה גם לחלל את השבת ואני נלחמת בזה וזה נורא קשה האם יש משהו שאפשר לעשות בקשר לזה?

תשובה:

שלום וברכה

נכון, הקושי שלך מאוד מובן וטבעי, ואני אסביר יותר את ההרגשה שלך ואנסה להציע משהו:

שבת מורכבת משני ענינים, יש את הדברים שאסור לנו לעשות בשבת, הדלקת אור נסיעה ברכב הדלקת אש ועוד ועוד דברים, אבל יש לנו גם את מה שהשבת נותנת לנו! וזה יום מאוד מרומם, חגיגי, שמח, משפחתי, רגוע ונעים ברוחניות ובגשמיות. מאוד קשה לקיים רק את החלק הראשון כשלא מקיימים את החלק השני. כאשר לוקחים מאיתנו למשל את השימוש במחשב צריך לצקת במקומו תוכן אחר, טוב ונעים יותר וכך קל לשמור את השבת.

לכן, לבקש מבני המשפחה זה טוב וחשוב, אבל באמת לא תמיד מעשי, כיון שהם כרגע לא שם.

מאוד חשוב ליצור קשר עם חברה שומרת מצוות בעיר מגורייך, לפנות לאיזו מדרשה, קהילה תומכת, רבנית, להתארח אצל משםחות שומרות מצוות ולהתידד איתן, זה משהו עצום שנמצא בכל מקום, הבתים פתוחים ואנשים אוהבים לארח.

הייתי מציע לך לפנות להתייעץ אצל אירגון לב לאחים בסניף שבעיר מגורייך, הם יכוונו אותך ויסייעו לך בכל זה, וכך החגים והשבתות שלך יהיו הרבה מעבר!

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל