לתרומות לחץ כאן

תשלומי כפול לועד בית בגין דיירים שלא משלמים כלל

שאלה:

אנחנו גרים בשכירות ששה חודשים בבניין, ועד הבית לא מנקה את הבניין כלל, מאז שהגענו לבניין רק המעלית עובדת והאור בקומות, אנחנו כמעט ולא משתמשים במעלית כי אנחנו גרים בקומה ראשונה, ועד הבית דורש ממנו תשלום של 100 ש"ח בכל חודש , הוצאות החשמל בבניין מגיעות ל50 ש"ח לכל דייר אם כולם היו משלמים. האם עלינו לשלם את הסכום שהועד דורש? האם אנחנו צריכים לשלם למפרע את הסכום האמור? לצערנו הרבה דיירים לא משלמים ועד. התמורה שניתנה לנו מהועד אינה עולה על 50 ש"ח בחודש.

תשובה:

שלום וברכה,

אתם הדיירים בבניין הינכם שותפים עם כל הדיירים, הבניין אינו רכוש של ועד הבית אלא רכוש הדיירים, ועד הבית הוא השליח הטוב שפועל בשליחות כולם.

על כן הינכם חייבים להשתתף בתשלומי מעלית גם כאשר אתם משתמשים מעט, כיון שהינכם שותפים עם כולם. [דיירים שלא משתמשים כלל יש שפטרו אותם מהשתתפות בחשמל למעלית, אך גם בזה י"א שחייבים, וכן המנהג].

העובדה שישנם דיירים שאינם משלמים כלל, אכן עובדה מצערת וכואבת, אך אין תפקידו של ועד הבית לפעול בגבייה בכוח. ועד הבית אינו ועדת גבייה. נטל הגבייה מוטל בשווה על כל הדיירים, וכל עוד שלא תבעו והוציאו מאותם דיירים את חובותיהם, זכותו של ועד הבית לדרוש כפול מהשכנים שכן משלמים, עד להסדרת הנושא.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל