לתרומות לחץ כאן

חתונה בשלושת השבועות

שאלה:

האם קיים איסור לרב ספרדי לחתן זוג שאחד מבני הזוג אשכנזי והאחר חצי רומני וחצי מרוקאי,ביומיים הראשונים של שלו השבועות.? אגב,הם כבני שלושים.
שם טוב

תשובה:

אם הבעל הוא ספרדי, אביו ספרדי מרוקאי, יש להקל. בכל האפשרויות האחרות אסור.

מקורות:

ראה מה שכתב הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ”ל (שו”ת אור לציון ח”ג עמוד רלג):

“ואמנם יש קהילות מבני ספרד שנהגו כדעת הרמ”א שלא לישא אשה מי”ז בתמוז וכמ”ש בשיורי כנה”ג בהגהות הטור שם שמנהגם שלא לארס ושלא לשדך וראה גם בספר מועד לכל חי להגאון ר’ חיים פלאג’י סימן ט’ אות כ”ו ובשדי חמד אסיפת דינים מערכת בין המצרים סימן א’ אות י”ד וכן כתב בבן איש חי פרשת דברים אות ד’ שנהגו שלא לישא אשה מי”ז בתמוז”.

“אולם מנהג ארץ ישראל לישא אשה עד ר”ח אב וכמ”ש הרב פרי האדמה בח”ד דף ח’ וכן הוא מנהג בני ספרד כיום ונראה שאין להחמיר בזמנינו משום דלא מסמנא מילתא כמ”ש הגר”ח פלאג”י בספר מועד לכל חי סימן ט’ אות כ”ו ועוד אחרונים ואף בני תורה לא ידחו מחמת סיבה זו את הנישואין ומשום שבדורנו יש בזה חשש תקלה ויכולים לבוא לידי עוונות חמורים ויש בזה משום הצלה מן החטא וכמעט והיה אפשר להורות לישא אף בת”ב אם יש חשש שיכשלו באיסור וראה בב”י בסימן תקנ”א”.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם החתן אשכנזי זו בעיה ואין הבדל מה מוצאו של הרב, לא הוא זה שמתחתן, הוא גם לא זה ש"מקדש" כמו שאנשים רגילים לחשוב, האיש מקדש את האשה, הרב רק אומר את הברכה ומנחה את האירוע מבחינה הלכתית שיעשה כדין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל