לתרומות לחץ כאן

אשת איש

שאלה:

שלום הרב,

כולי נסערת וחייבת תשובה דחוף!!!
אני נשואה +2. עובד אצלי קבלן ערבי בבנייה ונוצר קשר בינינו. כמובן שזה התחיל בהתנגדות נחרצת אך הוא ניצל את המצב הקשה שהייתי שרויה בו מהמתחים בבית והצליח להביא לכך שנוצר קשר.
הגענו למצב של קירבה פיזית ואני חייבת תשובה באם אני אסורה על בעלי בהינתן הפרטים הבאים:

1. אני בספק באם הייתה ביאה. בשאלתי אותו הוא גם לא ידע לתת תשובה.
2. לניסיון מעשה ביאה הייתה בוודאות התנגדות פיזית ומילולית מצידי. האם נחשב לאונס מבחינה הלכתית כאשר, לא יכולה להגיד שהנישוק, חיבוק וקירוב איברים הייתה שלא בהסכמה ולא הקפדתי על ייחוד. (כמובן שאני מרגישה שכל הקשר היינו ניצול אך הייתי צריכה להיות בוגרת ואחראית ולעמוד בניסיון).
3. מדובר בגוי

אשמח לתשובה בדחיפות. איני מתפקדת כלל מאז המקרה.

תשובה:

שלום רב,

מטבע הדברים השאלה הא לא כ"כ מפורטת. על מנת לקבל תשובה מדויקת כדאי להתקשר למספר הנמצא כאן למטה.

באופן כללי אוכל לומר. שמתיאור הדברים נראה שיש ספק אם היה מעשה ביאה או לא, כלומר ודאי היה מעשה שיש מקום להסתפק אם זה הגיע לכלל ביאה או לא. בשו"ת חתם סופר אבה"ע סי' קא כתב שאם הגיעו לסיטואציה כזו גם באופן שהאישה טוענת בודאות שלא הגיע לכלל ביאה, אינה נאמנת משום שאנו אומרים "אש בנעורת ולא תשרף?". ולכן לדעתו גם כאשר כל המידע מגיע ממנה אינה נאמנת והיא אסורה לבעלה. אולם בחזו"א (בכרך החדש סי' ק') תמה עליו הרי הפה שאסר הפה שהתיר, א"כ באופן שהיא עצמה מספרת על כך מדוע שלא נאמין לה למה שהיא מספרת. אלא שסייג את דבריו רק באופן שהיא אומרת בודאות שלא היה ביאה, אבל אם אינה יודעת, לכאורה היא אסורה.

אולם במקרים שהאירוע הסתיים באופן אחר מהאופן הרגיל. א"כ הספק לא בהרכח שייך לחזקה של אש בנעורת ולא תשרף. לפעמים יתכן שניתן לסמוך על החזקת כשרות לבעלה – כלומר, חזקה קמייתא שיש לה. ואין הכוונה לחזקת כשרות הכללית שהיא איבדה ברגע שהגיע לסיטואציה זו. אלא לחזקה קיימתא שעוד נותר לה כל עוד שאין אנו יודעים בודאות שהיא נאסרה.

זה כמובן ניתן לומר רק באופן כללי, באופן פרטני כדאי להתקשר ולברר היטב גם את השאלה של אונס אם זה נחשב לאונס או לא.

הנקודה שכתבתם שמדובר בגוי, אינו מקל בנושא, משום שאמנם יש דעה בראשונים שביאת גוי אינה אוסרת לבעלה – שיטת ר"ת, אולם כל הראשונים סייגו את זה, וגם כתבו שגם ר"ת לא התכוון לומר שהיא מותרת לבעלה, כל גם כתב הרא"ש ביבמות.

הרב זאב ליטקה

0584483560

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל