לתרומות לחץ כאן

פרודה בקשר של התכתבות עם גבר אחר

שאלה:

שלום רב,
אני פרודה כשנה בהליכי גירושין. אני בקשר עם מישהו שפגשתי באתר הכרויות דתי. הקשר הוא רק התכתבות בהודעות , לא נפגשנו בכלל ואין בכוונותינו, ואין בכוונותינו אפילו לדבר בטלפון כי שנינו יודעים שצריך להיזהר בזה. השאלה אם יש בעיה בזה שאנחנו בכלל בקשר במטרה לבדוק התאמה לפרק ב.
חשוב לציין שאני יזמתי את הקשר והוא חשש מאד בכלל לדבר איתי בכלל בהודעות כי עדיין לא התגרשתי. האם אנו עוברים על איזשהו איסור, והאם זה בסדר אם רק מתכתבים עד שאקבל את הגט, אשמח לתשובה,
תודה

תשובה:

שלום רב,

אם אתם נזהרים שלא לשוחח בטלפון אני לא יכול לומר שזה אסור, אבל כדאי מאד מאד להימנע, משום שכאשר הדברים מתארכים עלולים להגיע לידי עבירה. את לא יכולה לדעת בדיוק מתי יסתיימו הליכי הגירושין אצלך. וכמובן שאת מודעת לכך שעד שלא תקבלי גט את אשת איש לכל דבר.

לאחר הגירושין אפשר לחדש את הקשר מיידית ואין צורך להמתין שלשה חודשים עד שיהיה מותר לך להתחתן עם מישהו אחר.

מבואר בגמרא שגרושה באותם שלשה חודשים שלאחר הגירושין, אסור לה גם להתארס, וכך נפסק בשו"ע (אבה"ע סי' יג סעי' א'). אולם הוסיף הרמ"א שלהשתדך מותר לה. (כמובן, ללא יחוד וכד'). ראה בבית יוסף שם שהביא בשם כמה פוסקים שלמרות שאין איסור להשתדך, במקרים הנ"ל, צריכים להשביע את המשתדך שלא יכנס לביתה כשהיא לבדה, כדי להימנע מתקלה. הרמ"א אמנם לא הביא את הדין הזה ראה בשו"ת שבות יעקב (ח"א סי' צו). ואין כאן המקום להאריך.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל