לתרומות לחץ כאן

איך מצליחים לשמור שבת?

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב
יש לי שתי שאלות לגבי שבת
אני שומרת שבת כהלכתה כבר כחצי שנה
השאלה הראשונה שלי היא ביום שישי האחרון שברתי את היד ונסעתי בערב שבת לבית חולים ואמרתי שאם כבר נסעתי אז חיללתי את כל השבת השאלה שלי איך אני יכולה לכפר על זה?

2: משבת לשבת נהייה לי יותר ויותר קשה אני מרגישה שיש בי מין יצר כזה לחלל את השבת ואני לא רוצה אני רוצה להתחזק ולשמור את השבת בטוב ולא ברע מה אני יכולה לעשות בשביל שהשבת לא תהיה לי קשה?
אני גם לא יודעת מה השכר של שמירת השבת
אשמח לתושבתך
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית ברכותי על הקבלה החשובה והאמיצה! אין ספק שהיצר הרע יודע כמה השבת חשובה, היא אחת מהיסודות של העם היהודי, והוא מנסה לעשות הכל כדי לפתות אותך לחלל אותה! לא נכנע לו! יהודים בכל הדורות מסרו נפש על שמירת השבת, נעמוד בגאווה ונהיה חלק מהם!

למעשה הדרך החשובה להגיע לשמירת שבת מלאה, היא מאוד ברורה:

הרבה אנשים נוטים להתמקד רק במה שהשבת מונעת אותנו, ולא ממלאים אותה בתוכן האמיתי הטוב שהשבת גם נותנת, ולכן השבת נהיית עבורם כמין בית כלא כזה חלילה והתחושה קשה ומרגישים רק הקרבה וכו'. לכן הדרך היא להבין כיצד נראית השבת אצל היהודי, מעבר לאיסורי השבת. יש סעודות חגיגיות עם המשפחה או ידידים, עם דברי תורה וזמירות שבת, יש מנוחה נפשית ופיזית, יש התרוממות בעיסוקים יותר רוחניים שלא מתפנים אליהם כל השבוע, יש הרבה משפחתיות, בית כנסת ואירועי חברה וקהילה באופן המתאים לשבת, כמו שיעורים או מסיבות עונג שבת בבית הכנסת, כל מקום לפי מנהגו. רק כך תהני מהשבת.

לכן חשוב מאוד שבשבת תהיי בין אנשים שומרי שבת, אינני יודע את מצבך המשפחתי, אבל אם אינך נשואה, תצרי קשר עם מדרשה במקום מגורייך שיכוונו אותך לפעילויות, לסעודות שבת אצל משפחות שומרות מצוות ועוד. הכי טוב לפנות לסניף "לב לאחים" בעיר מגורייך, תמצאי אותם בגוגל, והם יסייעו לך.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל