לתרומות לחץ כאן

מהו הנטען על הנכרית

שאלה:

מהו בדיוק הגדר של הנטען על הנכרית לא ישאנה ?
הנה המקרה שלי,הכרתי אישה שהיתה כבר בדרך לגיור במשך תקופה ארוכה של שנתיים לפחות, נפגשנו ודיברנו כי התאריך של הגיור היה צריך להיות מאוד קרוב, עד שהגענו לצערי לחיבוק ונישוק ונגיעות בכל הגוף, יצויין שלא הגענו לתשמיש המיטה. אחרי זה אמרתי לה שאני כנראה לא יכול להתחתן איתה כי המשפחה שלי לא רוצה בשום אופן, אז היא עשתה גיור שלה על פי ההלכה ולש׳ש כמו שצריך.
מותרים אנו אחד לשני?

תשובה:

שלום רב,

אין בזה איסור נטען על הנכרית. הנטען על הנכרית הוא באופן שיש קול שהוא מזנה איתה, ויש חשש שיאמרו שזה אכן כך – כלומר, הוא זינה איתה, כך פירש רש"י, ולכן יש אומרים שלשליטתו אם כולם יודעים שהוא זינה איתה, אין חשש נטען. (ראה שו"ת דברי חיים ח"ב אבה"ע סי' לו, ועוד. ויש חולקים). אולם באופן שאין כל קול ואף אחד לא יודע כלום, אין חשש לנטען. ראה שו"ת עדות ביהוסף ח"ב סי' כ' שכתב שדין נטען שייך באופן שיש עדי כיעור. כלומר כאשר אתה לבדך יודע שהיה ביניהם מעשה כיעור, אין זה בגדר נטען.

אגב, הרשב"א הוסיף טעם נוסף שלא יאמרו שהיא התגיירה בשבילו, וא"כ אולי זה גיור לשם אישות ויתכן שיש חשש בתוקפו של הגיור. (ראה שו"ת הרשב"א ח"א סי' אלף רה). א"כ בנד"ד שהיא התגיירה ממש בלי כל קשר אליך, ואף אחד לא יודע את הקשר שהיה ביניכם, אין חשש כזה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל