לתרומות לחץ כאן

אכילת מצה בליל הסדר לחולה או אדם כבד משקל

שאלה:

שלום וברכה
הנני אישה בעלת משקל עודף, וקשה לי מאד לרדת במשקל. יש לציין שאני כבר מבוגרת שעברה ניתוח בברך בעקבות קרע במניסקוס וגם סובלת מבעיות ברגליים קרסול וכו.. כמובן שרופא אורטופד אמר לי שאני צריכה לרדת במשקל… התחלתי אחרי מאמצים רבים דיאטת חלבונים שבה אני לא מכניסה לגוף פחמימה וכן זה מאד עוזר לי להמנע מאכילת סוכר ומונע רעב מוגבר… בשבת האחרונה בעלי אמר שאני חייבת כזית לחם בכל סעודה, עשיתי זאת והיה לי מאד מאד קשה שוב לחזור לדיאטה…. ואני שואלת בבקשה אם אפשר להתיר לי לא לאכל לחם בשבת וכן גם להמנע לגמרי ממצה במיוחד בליל הסדר ???
שוב יש לציין שניסיתי דיאטות רבות ושום אחת לא עוזרת ככל הנראה יש לי בעיה אם עודף אינסולין שבה אני צריכה להימנע לגמרי מפחמימות וכן אנו אוכלים בבית רק אוכל ביתי ואפילו אופים רק לחם מחמצת טבעית וגם זה לא עוזר לי בהורדת המשקל

בברכה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית ברכותי להצלחה רבה במאמצייך לשמור על הבריאות, אין ספק שזה דבר חשוב ביותר וחלק מהעבודת ה'.

אבל חלילה לבטל מצוות חביבות כל כך! היה שווה לחיות כאן בעולם 120 שנה בשביל לזכות למצות אכילת מצה בליל הסדר, ובשביל לקיים מצות סעודת שבת וחג. ולכן, עלייך ללמוד את השיעור המינימלי שחייבים לאכול מהמצות בליל הסדר ואת זה לאכול, ובעזרת ה', מי שמקיים מצוה לא ידע דבר רע! לא יתכן שתפסידי מקיום מצוות! היצר הרע הוא שמפתה אותנו שאם נאכל בליל הסדר מצה כבר לא נוכל להמנע מכך אחר כך, זו לא אמת.

יש לנו מאמרים נפלאים בענין קביעת השיעור, של רבנים הבקיאים היטב בענינים אלו ושם מפורטים כל השיטות בענין. ראו כאן וכאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל