שאלה:
שלום, מוקצה: דין הפירות (שהיו תלושים ורק הובאו באיסור) או כל חפץ שמעיקרו הוא לא מוקצה, ורק שהוצא באיסור כגון מחוץ לתחום , או באיסור דאורייתא הגיע, הרי שאינם מוקצים , ואע"פ שללא ההבאה לא היה יכול לטלטלם שם, מ"מ אינם מוקצים
איפה המקור לכך?
ידוע לי שו"ע תה ט, שמזכיר אבל האם יש מקור נוסף יותר ברור יותר.
תשובה:
שלום וברכה
בשער הציון שם ס"ק מ הדברים מפורשים. ועיי"ש שהביא שני טעמים בדבר, או משום שהיו מותרים בין השמשות במקומם, או משום שאם עבר והחזירם למקומם הם מותרים באכילה.
שבת שלום ומבורך.