לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

סיום אבלות שלושים בחג הפסח

שאלה:

אבא שלי נפטר ונקבר השבוע בתאריך 7.3.18.
לפי הדף שקיבלנו מבית העלמין ה-30 יוצא בתאריך 5.4.18 שזה ערב חג שני של פסח. האם מותר לעשות אזכרה לשלושים יום בערב חג שני של פסח ? האם מותר לעלות לבית העלמין? אם לא אז מתי צריכים לעשות את האזכרה ולעלות לקבר לציון ה30? לפני או אחרי חג הפסח? מתי מסתיימת תקופת ה30?

תשובה:

שלום וברכה

לא עולים לקברים בימי הפסח, ולכן תדחו את העלייה לקבר לאחר החג.

בנוגע לדיני האבלות של השלושים, חג הפסח מבטל את דיני האבלות, ולכן מיד בהגיע החג אין אבלות שלושים, הרחצה לבישת הבגדים וגזיזת הציפורניים כרגיל. הגילוח, לאחי הנפטר גם בטל בערב פסח, לבנים, כיון שהשיעור הוא עד שיגערו בו חבריו, החג אינו מפסיק את האבלות.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה על המענה, אם ככה אפשר גם לעלות לקבר לציון השלושים יום לפני ערב החג 29/3/18 או שצריך לחכות לאחר החג? כי לפי מה שהבנתי החג מוציא מדיני השלושים? האם עדיף לעלות לקבר ולציין אזכרה לפני ערב החג או אחרי החג כולו?

  2. תודה רבה, אמרו לנו לחכות לעלות קבר ב ב' באייר כי לא עולים לקבר בחודש ניסן. האם אפשר לעשות גם את הברכות והסעודה באותו היום? שכן יום השלושים יוצא בערב חג שני של הפסח?

  3. בנוגע לעלייה לקבר בניסן יש מנהגים חלוקים, מנהג ארץ ישראל היה שעולים, אמנם מנהג רבים מיהודי צפון אפריקה שלא לעלות. אפשר לדחות גם הסעודה והברכות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל