לתרומות לחץ כאן

להלוות כסף להורים על חשבון בעלי חובות שלי

שאלה:

שלום רב , אני ובעלי גילינו שהופקדו לחשבוננו 5500 שח , בשנה האחרונה העסק של בעלי הסתבך עקב עקיצה כספית של קבלן ונקלענו לחובות כבדים. כשקיבלנו את הכסף שמחנו על ישועת השם ששולח לנו ישועות לשלם ולא ליפול בגזל ולשלם לפחות חלק מתשלומים רבים כמו גן לילדות , שכירות וגם משכורת של עובד ועוד ועוד
אמא שלי אשה חולה שהופסקה לה הקצבה החודש ביקשה ממני את סכום הכסף כהלוואה ליומיים ושתחזיר לנו כשאחי יקבל משכורת , כאשר יום ה-9 לחודש יוצא ביום שישי מה שאומר שלא נוכל למשוך את הכסף וכמובן שאין לדעת כיצד יתגלגלו הדברים , בטוחה אני שרצונה הוא להחזיר אך אולי לא יתאפשר לה? נשאלת השאלה האם להלוות לה ולהתעלם מהיתר שלהם אני חייבת וגם הם זקוקים, ידוע שכיבוד אב ואם חשוב מאוד ואני משתדלת לעשות כך ולעזור במה שיכולה אך האם אני לא נופלת בגזל כי אולי הכספים נשלחו משמיים למען כך. מפחדת מאוד לטעות כי הכל משמיים חוץ מיראת שמיים, אודה על תשובתכם בנושא.

תשובה:

שלום וברכה,

כיבוד אב ואם מהמצוות החשובות בתורה. נפסק להלכה שאין חובה לכבד הורים מהכסף הפרטי של הילדים, אלא הכיבוד הורים נעשה מהכסף שלהם, כך שאין חובה להלוות כסף להורים כשאין אפשרות להלוות.

במקרה שלך שהכסף שלכם משמש אתכם לשלם חובות, ואם לא תשלמו את החובות את נכנסים לבעיה הלכתיות של ביומו תתן שכרו, לא תלין שכרו. לווה רשע ולא משלם. לכן אם ההלוואה להורים תכניס אותכם לחשש איסורי תורה אינכם יכולים להחמיר על עצמכם ולכבד הורים מכספכם על חשבון איסורים שאתם עלולים לעבור.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל