לתרומות לחץ כאן

הרגשות נידה

שאלה:

בסד
שלום לכבוד הרב.
רציתי לשאול שתי שאלות שלא הבנתי בנוגע לטהרת המשפחה)עברתי קורס בנושא ועדין לא הבנתי(:
1. מה זה "הרגשה" עפי הלכה. מה זה "פתיחת פי המקור" והאם כאב פנימי )נראה לי שקוראים לזה כאב בצואר הרחם( שיש לי בדרכ בזמן זה נחשב כבעייתי? כי אני מרגישה את הכאב הזה גם בזמן של שבע נקיים לפעמים, ולא בכל השבע ימים אני עושה בדיקות )אמרו לי שככה עדיף לי ספציפית( אז האם הרגשה מעין זו בשבעה נקיים גורמת לי שאתחייב להתחיל לספור מחדש?האם הרגשה כזו מחייבת בדיקה פנימית?
2. אני עכשיו ביום הרביעי לנקיים. עשיתי בדיקה ביום שישי וביום חמישי וברביעי היה ההפסק. אבל אני נזכרת שבהפסק ובראשון לא בטוח שהכנסתי את הבד בדיקה עד הסוף כי פחדתי) לקח לי הרבה זמן עד שהצלחתי להוציא בדיקה נורמאלית טהורה, כבר משהו כמו חודש(. האם אני צרכה לחזרו על כל התהליך מחדש?!
תודה רבה לכם!תזכו למצוות!!

תשובה:

שלום וברכה

בספרי הפוסקים כבר מובא שנשים שלנו לא מרגישות ביציאת הדם, והכאב שאת מתארת אינו סימן להרגשה, והראיה שזה קיים גם בשעה נקיים למרות שאז אין דם… הרגשה היא בעצם תחושה פנימית שמאפיינת את יציאת הדם ויש בה כמה סוגים, יש זעזוע הגוף [כזה שנשים היו מתעוררות ממנו באמצע שינה], או פתיחת המקור שזו הרגשה ברורה כיצד המקום מתרחב ונפתח, היום נשים מגיעות ללידה בלי לדעת שיש להם פתיחה משמעותית בהרבה…, ויש אומרים גם זיבת דבר לח, אבל הכוונה להרגשה הפנימית של היציאה של הדם מהרחם לנרתיק, אין שום אשה שמרגישה בכך היום. מה שאת מרגישה חסר משמעות.

אם הכנסת לפחות חצי אצבע בדיעבד את יכולה לסמוך ולהמשיך לספור, אבל להבא אסור לחשוש, יש לבדוק עד מקום שהיד מגעת ובחורים ובסדקים. ולא לשכוח בדיקה גמורה ביום השביעי.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל