לתרומות לחץ כאן

ויכוח עם מטפלת על האכלת הילד

שאלה:

שלום
היה לנו ויכוח עם מטפלת, שמתחילה ביקשה 1000₪ לחודש מה שהיה נראה לנו קצת מוגזם, אבל היא הסבירה לנו שהיא גם מספיקה את האוכל לתינוקות. ועכבות זה סגרנו איתה.
כשהיגיע תינוק אצלה התברר שנותנת מרק כל יום אך חלב לא, שהרי היא גם מטפלת בילדה שלה , ולה צריך חלב מיוחד. אחרי כמה זמן שמנו לב לזה ושאלנו אותה על זה, למה באמת צריכים אנחנו כל פעם להביא את מים ומטרנה הרי סגרנו שהיא מספיקה אוכל, וענתה לנו שהיא נותנת רק מרק ולא חלב ושזה היתה כוונתה. (אולי יש לציין שגם שאלנו אותה על מרק זה שהרי היא נותנת רק ירקות ולא חלבונים כפי שצריך לגיל של תינוק שלנו, וענתה שלא נותנת חלבונים כיון שלא נותנת גם לילדה שלה אף שהיא מאותו גיל בערך.)
עם מי הדין?
תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

בשאלה כזו יש לבדוק את המציאות. אם רוב הילדים צורכים מטרנה בגיל כזה, ונחשב כחלק מהאוכל החיוני שלו, חייבת המטפלת להביא מטרנה משלה, כפי התחייבותה להאכיל את הילד. ואם אינו חיוני ולא כל הילדים מקבלים מטרנה בגיל כזה, ואפשר לתת מאכלים אחרים, אין מחובתה להביא מטרנה.

בהצלחה.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. התינוק בן 8 חודשים. (וכן ילדה שלה והיא נותנת לה חלב). האם זה נקרא גיל שהמטרנה חיוני? (תינוק שלנו חייב כמה בקבוקים ליום. גם התחיל להיות אצלה מ6 חודשים).
    תודה מראש

  2. אם מנעה המטפלת מלהאכיל את הילד, חייבת לשלם תשלום של האוכל שמנעה. כדין בעה"ב שמונע את הפועל מלאכול בזמן העבודה שכתב הרמ"א (חו"מ שלז ס"א) שחייב בעה"ב לשלם לו את מה שמנע ממנו לאכול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל