לתרומות לחץ כאן

אשה "חילוניה" חייבת להדליק נרות שבת?

שאלה:

אתמול בערב הייתי בהפרשת חלה. יש לציין שאני כרגע במחלה (ורטיגו) אך הרגשתי שהיה חשוב לחברתי שאגיע וכך היה.
במהלך הפרשת החלה הרבנית ביקשה שנקח על עצמנו משהו על מנת לקבל ברכה וכך עשיתי כמובן שהיא לא הכריחה אבל עשיתי זאת ולקחתי על העצמי הדלקת נרות שבת. היום הדבר מפחיד אותי מאוד שזה נדר ולא היה בכוונתי לקחת על עצמי נדר ולהתחייב לכך.
חשוב לציין שאני אדם חילוני לחלוטין ולמרות זאת שאלת הנדר מדירה שינה מעיניי שכן זו לא הייתה כוונתי.

תשובה:

שלום וברכה

אם לא אמרת שיהיה בלי נדר זה בהחלט חל עליך בתורת נדר, אבל חשוב לזכור שגם אם לא היה זה נדר, זו מצוה שמוטלת על כל אשה יהודיה… משום מה יש היום תחושה לאנשים שכל אחד רשאי להגדיר את עצמו, "כבוד הרב, אתה דתי, לכן אסור לך"… זה כמובן לא נכון, כל יהודי מצווה בשמירת המצוות בדיוק באותה מידה, ובורא העולם לא מוותר על אף אחד/ת, ומצפה בכל שבוע מכל אשה יהודיה שתדליק נרות שבת בזמן הכתוב בלוח השנה, ותשמור את דיני השבת בשמחה, שיהיה ביתה בית יהודי אמיתי!

במשך הדורות נשים מסרו נפש על מצוה יקרה זו! ידועים הסיפורים על נשים יהודיות גיבורות רוח, שהיו חוסכות מפיהן מעט מרגרינה במחנות ההשמדה בימי השואה האיומה, כדי להדליק באמצעותה נר שבת דקיק אף שיכבה כעבור דקות מספר… תחת אימת מוות, לא וויתרו על יהדותן! היום הכל כל כך קל, נשובה ונרוצה לה' יתברך!

עשי הכל כדי להתקדם צעד אחר צעד לבורא העולם, ובזכות הנחת רוח שאת עושה לאבינו שבשמים תזכי לכל הישועות, לרפואה שלמה ותמיד שמחות ואושר בעולם הזה ובעולם הבא!

שבת שלום!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני הייתי מציע שיפנה לאירגון ערכים להצטרף לסמינריון קרוב, אין אדם שיכול להרשות לעצמו להמנע מלשמוע אנשי מקצוע כדי לברר את האמת על חייו..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל