לתרומות לחץ כאן

הנאה ממעשה שבת שנעשה בשוגג

שאלה:

שלום, ראיתי שכתב הספר הליכות שבת חלק א, פרק י״ט כג, שהעובד על איסור מדרבנן בשוגג , מותר ליהנות ממנו, ביאור הלכה שיח א, כפי שהתיר הרמבם להינות מהכלים שטבל.
ואני לא מבין מגיע הוא מדמה להינות מאיסור בשוגג, לבין להשתמש באיסור שוגג?
ז״א אדם שנניח טבל כלים בשוגג, אז כבר נעשה המעשה .
אבל אם הדליק פלטה בשוגג בשבת , הרי של חנות מחימום החדר הנובע מה פלטה מותר, זה בסדר. אבל להשתמש באיסור בשוגג ע״מ לחמם בידים בגוף האיסור, ע״ג הפלטה שהודלקה בשוגג???

ולא מדובר במתעסק, אלא שוגג. הכיצד?

תשובה:

שלום וברכה

לא הבנתי את החילוק שהצעת, בשני המקרים האיסור כבר נגמר ואני עכשיו נהנה מתוצאותיו, מה זה משנה אם התוצאה שהכלי טבול או שהאש דולקת?

יש רק לציין שדברי הביאור הלכה שהזכרת אמורים רק במלאכה דרבנן ולא במלאכה דאורייתא כמבואר בדבריו שם, לכן במקרה הספציפי שהזכרת לגבי הדלקת פלטה הביאור הלכה אוסר את ההנאה בפירוש, גם בשוגג, עיין שם.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל