לתרומות לחץ כאן

עובד בסופר שעשה לי הנחה משמעותית

שאלה:

שבוע טוב!
השבוע הייתי בסופר. לקחתי מהמקפיא דג קפוא (חתיכה גדולה של דג טונה) וביקשתי מהאיש שעובד בדגים הטריים שיחתוך לי את הדג לחתיכות).
הבחור הסכים לעשות זאת. פתח את השקית שהדג שלי היה ארוז בה, זרק 1/3 מהדג! את הזנב ועוד חלקים אחרים שאפשר לאכול אבל הם פחות יפים…
הוא זרק ואח"כ התחיל לחתוך לי…
כדי שלא אדאג מזה שהוא זורק לי חלק גדול מהדג (בד"כ שוקלים את הדג ורק אח"כ מתחילים לחתוך ולזרוק, כדי שאני, בתור לקוחה, ישלם גם על החלקים שזורקים אבל כלולים בדג מלכתחילה) הוא הדגיש שהוא ישקול לי אחרי שיסיים לחתוך.
רציתי לשאול אם אין פה גזל? והאם הייתי צריכה לומר משהו בקופה לגבי זה?
אולי חשוב לציין, שכשראיתי שכך הוא שוקל לי את הדג- הוספתי לו עוד 2 דגים גדולים כי זה יצא מאוד משתלם. אשמח לדעת אם זה בסדר ואיך אני צריכה לנהוג בפעם הבאה.

תודה!

תשובה:

שלום וברכה,

בדברים קטנים או הנחה נמוכה, ניתן לסמוך על העובד, למרות שאינו בעלי המקום. הסיבה לכך, שבעלי המקום רוצה שהעובד ירצה את הלקוחות בדבר מועט ולא יצטרך לרדוף אחר הבוס' עבור כל הנחה קטנה. אך בהנחה משמעותית לא ניתן לסמוך על העובד, אלא על הקופה ראשית – לקופה ראשית יש סמכות כבעלים.

במקרה שלך, מסתבר שהנחה של שליש מהמחיר האמיתי של הדגים, הוא הנחה גבוהה מדאי בשביל לסמוך על העובד שתפקידו רק לנקות את הדגים, ולכן עלייך לספר זאת לקופה כדי לברר האם את צריכה להוסיף על התשלום.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל