לתרומות לחץ כאן

ברכת קראוסון (רוגלה שאינו ממולא)

שאלה:

מה ברכתו של רוגלה (קראוסון) העשוי מבצק שמרים שאינו מתוק ולאחר האפיה טובלים אותו בסירופ סוכר חם (אינו נכסס) האם דינו כפת דגמר אפייתו היא בהוצאתו מהתנור או שהטבילה בסירופ היא נחשבת כחלק מהאפיה.

תשובה:

שלום וברכה

מסברא נראה ברור שברכתו המוציא, אבל אני משוכנע שבדרך כלל זה לא נעשה כך, אלא הבצק עצמו עם הרבה שמן ויש לבדוק כמה מי פירות יש בזה. גם אם הסירופ הוא חלק מהעשייה ודאי זה לא יהיה בגדר רוב מי פירות [אשכנזים] או אפילו בגדר טעם עיקרי של תבלין [ספרדים], ובודאי אינו נחשב ממולא על ידי כך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם נחשב כחלק מהאפיה מדוע שלא יחשב כממולא מחמת הסירופ כמו שוופלה נהוג להחשיבו כממולא למרות מלויו לאחר אפיית הבצק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל