לתרומות לחץ כאן

למכור את החובות שלו לעורך דין

שאלה:

לכבוד הרבנים
יש לי דין ודברים על מי שחייב לי סכום נכבד על פי חוזה הצד השני מנסה להיפטר ושכר עורך דין לנסות לבטל את החוב שלו.
גם אני לקחתי עו"ד לענין ומחמת שאין לי את הזמן להתעסק בכל זה הוא מציע לי לקחת את כל התיק ולקנות אותו לפי אחוזים וכל כסף שיגיע משועבד לו .
העורך דין ממולח ומייצג בדיני תורה ובורריות אצל רבנים, כך שרוב הסיכויים שידע להוציא את הכסף בדרכים שלו אף ללא תביעה בפועל.
כל השאלה האם אני צריך לחשוש שאולי יחליט להגיש תביעה בערכאות חילונים או שאין חשש זה קשור אלי וזה לא עניני כיצד פועל בתיק שלו ( כפי שלכאורה איני אחראי אם יחלל שבת חלילה ), בפרט שרוב הסיכויים שלא יגיע לשום תביעה ויסיים בהתראות למיניהם. וגם אם כן סיכוי רב שיעשה דרך בית הדין ואו פשרה או גישור וכדומה.

תשובה:

שלום וברכה,

אדם שמוכר חפץ אין המוכר אחראי על חפץ הנמכר האם עושה עימו עברות. אלא בשחוב לא ברור שניתן למכור חוב. מצאנו בהלכה מושג של הרשאה – יפוי כח – וכותב בהרשאה זיל דון ואפיק לנפשך, דנו הפוסקים האם נחשב הקנאה אמיתית או שזה רק נוסח שנותן לו כוח תביעה מול הלווה.

לכן חשוב שתציין במכירת השטר כך: א. תכתוב לו זיל דון ואפיק לנפשך – תוציא את החוב עבורך. ואז החוב הוא לעצמו ולא בא בשליחותך. ב. שתאמר לו בשעת המכירה שאתה לא מעוניין לבצע גבייה בערכאות אלא בבית דין. ואז גם אם ילך בערכאות אינו נחשב שליח שלך.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל