לתרומות לחץ כאן

הבעל רוצה ילדים והאישה רוצה הפסקה

שאלה:

שלום רב,
יש מקרה כזה שהבעל לא רוצה שהאישה תיקח גלולות או כל אמצעי אחר למניעת היריון והאישה לא מעוניינת להיכנס להריון כרגע, מאחר והלידות היו צפופות. בפחות משלוש שנים שלוש ילדים. וקשה לה הגידול… לכן, האישה לא טובלת במקווה. (כבר חצי שנה) והגבר לא ממש אכפת לו אבל זה מדכא ומצער את האישה, האם מותר לבעל לנהוג כך? (בטענה שהוא לא קיים מצוות פרו ורובו כי יש להם רק בנות)

תשובה:

שלום רב,

ראשית הכוחניות הזו מצד שניהם ממש מחטיאה את המטרה. בצורה זו לא ניתן להתקדם כלל. לגבי הבעל עליו לדעת, שאפילו אם הצדק איתו לחלוטין, והוא חייב בפריה ורביה והאישה אינה רוצה ילדים בשום אופן, עדיין כל עוד הוא נשוי לה, הוא חייב במצוות עונה באופן מלא. כלומר, אם הוא רוצה לקיים פריה ורביה והאישה בשום אופן לא רוצה ילדים, זה יכול אולי להיות עילה לגירושין, אבל כל עוד שהם לא הגיעו לגירושין הוא חייב במצוות עונה.

לעצם השאלה, בהחלט ניתן להבין את האישה שקשה לה כעת, כל אדם שיש לו ילדים צפופים ועיניו בראשו חייב להבין זאת. היא אמנם משועבדת לבעלה, אבל הקושי מובן. והבעל חייב להבין את הסיטואציה, וגם מצד חובת פריה ורביה שרובץ עליו, בנתיים הרי עליו להמתין שהרי האישה אינה רוצה. ולא תהיה עליו כל תביעה. לכן, המסקנה היא שנושאים אלו עליהם להתלבן בין בני הזוג תוך כבוד הדדי ורצון של האחד להבין ולהיכנס ללבו של הצד האחר.

רוב נחת!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל