שאלה:
האם כשאומרים "שמע ישראל" בקריאת שמע צריך לכוון כאילו שאני מדבר לעם ישראל ? ואז לכוון את ההמשך של הפסוק הראשון
תשובה:
שלום וברכה
לא. זה לא דיבור שלך, כוונת הכתוב לציווי ה' ביד משה רבינו, שהוא זה שאומר שמע ישראל – האמן ישראל, כאשר כאן הכוונה בעיקר אליך…
שבוע טוב.
ואם כיוון שהוא בעצמו אומר "שמע עם ישראל" כמו כוונת השואל, האם יצא ?
לא.
זאת אומרת שהרבה [אולי גם רוב] פעמים בשנים האחרונות, לא קיימתי את מצוות קריאת שמע כלל ?
לא, לי יצא מהתשובה אחרת…
מחילה כבוד הרב, אבל לא הבנתי בסוף יצא או לא ?
אני חושב שעיקר הכוונה בק"ש היא לקבל עול מלכות שמיים, לכאורה – אם כן, ודאי יוצאים למרות הטעות כזו, האם זה נכון ?
מעבר למטרה יש גם חובת קריאה, הרי אם אחד יבוא ויאמר הרינו מקבל על עצמי עול מלכות שמים! וכלל לא יקרא את פסוקי קריאת שמע, אתה מסכים שלא יצא…
אני מסכים, אבל מאוד קשה לכוון כאמור, ולא תימה שאנשים באים ואומרים שיש להם ocd וחוזרים על קריאת שמע עשר פעמים ביום בגלל דבר כזה.
עד שקיבלתי מענה אני בינתיים שאלתי ב"קו ההלכה הספרדי" ואמרו לי שטעות כזאת היא בסדר גמור. לכאורה אני יותר מסכים איתם היאך נדרש כזו שלימות במצוות. אישית מאוד קשה לי לכוון כאמור ואפשר להתבלבל בקלות רבה בין המושגים…
יצא לי לעיין בילקוט יוסף וז"ל : "כשקורא קריאת שמע צריך לכוון שמקבל עליו עול מלכות שמיים. וזו הכוונה המעכבת. ואם הסיח ליבו באמצע קריאת שמע וחשב על גסרים אחרים לא יצא, שהרי לא קיבל עליו עול מלכות שמיים. ולכתחילה נכון שיכוון גם בפירוש המילים וגו."
אמלא אין כוונת המילים מעכבת.
כוונה אחרת מעכבת לכאורה
*חשב על דברים אחרים לא יצא שהרי לא קיבל עליו עול מלכות שמיים וכו.
קטונתי, אך לכאורה רואים מפה שהעיקר לדעת הגר"ע יוסף היא קבלת עול מלכות שמיים ותו לא
בעיני, דברים אחרים זה בסדר, הבנק הבית ספר, פירוש אחר למילים של הקריאת שמע, זה כבר יש לדון.
מחילה שאני מפריע עוד הפעם, האם כבוד הרב יכול לעיין בקישור הבא, כי לכאורה אם הבנתי נכון, הם אומרים שדי לכוון בפשטות המילים "שמע ישראל", כפשוטם, כדי לצאת י"ח ולא מציינים שמה שאם האדם כייון שהוא בעמצו כאילו מדבר ליהודים אחרים לא יצא.
אני לא מורה הלכה לכן אני לא יכול להבין בעצמי וצריך את הבנת הרב :
http://halachayomit.co.il/he/ReadHalacha.aspx?HalachaID=621
הכל בסדר ויצאת ידי חובה
תודה כבוד הרב
השאר תגובה