לתרומות לחץ כאן

תאונת קטנה. וערכאות הגויים

שאלה:

לכבוד הרב שלום.
היום בעת שרכבתי על אופניים פגע רכב פגיעה קטנה וברוך ה לא קרה לי כלום. אך בכל זאת ביקשתי את פרטי הנהג למקרה שתהיה התפתחות חס וחלילה. הנהג לא הסכים לתת לי פרטים ולכן הזמנתי שוטר. הסיטואציה גרמה לי לכמה שאלות שאולי עברתי על כמה הלכות.
1. עצם הזמנת השוטר שהיא פניה כביכול לערכאות.
2בגלל שראו שיש לי כיפה התחילו לצעוק עלי שאוריד את הכיפה כי אני שקרן שמחפש כסף.מדאיג אותי עניין חילול ה'
3 על מנת שנהג לא יברך נשענתי על מכוניתו הוא מצידו דחף אותי שארד מהאותו ותוך כדי בטלפון אמרתי לשוטרת שהוא תוקף אותי.
אכן היה פה אירוע מלבין פנים. אך כרגע מה שחשוב לי הוא מה אוכל ללמוד מהמקרה לעיניין של תשובה באם ונהגתי לא כשורה. אשמח לדעת תורה

תשובה:

שלום וברכה,

  1. פנייה לשוטר בענייני תחבורה אינו נחשב הליכה לערכאות, ומותר לכתחילה. אילו ח"ו קורה אסון לא תוכל לדרוש זכויותך מחברת הביטוח ללא אישור משטרה. בנוסף לזה שמשטרה לא עושה כלום כשאין פגיעת נפש, ואם ח"ו יש פגיה בנפש, חובה להזמין משטרה, כיון שהם הסמכות בעניינים אלו.
  2. אין שום סיבה שאדם עם כיפה לא ידרוש זכויותיו. אוי לנו עם הדעה הרחובית – אותם הצועקים תוריד את הכיפה – שלדרוס את חובשי הכיפות זה דבר לגיטימי, ואסור להזמין משטרה על כך.
  3. נהגת כשורה, למרות שבשעת מעשה הרגשת שלא קרא כלום, אך פעמים רבות חשים בתחושות כאב רק אחר זמן, ולכן מחובת הנהג לתת את כל הפרטים ע"מ לוודא שאם אירע אסון שיתוגמל הניזק ע"י חברת הביטוח חובה שיש לו. ואם מסרב לתת פרטים נחשב לפשיעה מצידו.

אני לא רואה שום סיבה לעשות תשובה על מעשה לגיטימי שעשית. אני חושב שאנשים שנרמסים ונדרסים, ולא פוצים פה מחשש חילול השם, הם שצריכים לעשות תשובה.

בהצלחה ובשורות טובות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל