לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שיטת הרמב"ן בדין כתובה דאורייתא או דרבנן

שאלה:

שלום לרבנים רציתי להבין בדעת הרמבן האם כתובה דרבנן החידושים הרמבן דף קי מובא בפירוש שלדעתו דרבנן ואילו חלקת מחוקק סימן סו ס"ק כד הביא בשמו שדעת הרמבן שכתובה דאורייתא?איך זה מסתדר אשמח לבירור תודה רבה וסליחה עלה טירחה

תשובה:

שלום רב,

עיינתי במקורות שציינת, ובשניהם מופיע שדעת הרמב"ן שכתובה היא דאורייתא, אלא שמן התורה אין סכום קבוע אלא באופן כללי יש לתת לה כתובה. וחז"ל הם אלו שקבעו את סכום הכתובה, כך כתבו בחלקת מחוקק שציינת, וכך גם כתוב ברמב"ן, ראה שם איך הריטב"א הביא את דברי הרמב"ן: "ור"י ורבינו הרמב"ן ז"ל…ולרשב"ג כתובה דאורייתא שסמכו אותו על לשון מוהר כמוהר הבתולות אבל אין בו הסך ידוע מהתורה אלא לפי מה שיסכימו ביניהם או כפי מה שיגזרו חכמים".

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום כבוד הרב,
    ראיתי ביביע אומר ח"ג סי' יב שהביא דברי החלקת מחוקק וכתב עליו דלא דק, דמה שכתב הרמב"ן (קי:) זה לדעת רשב"ג וליה לא סבירא ליה כדמוכח בפירושו על התורה סוף פרשת חיי שרה שכתב בענין פילגש שכתובה היא מדברי סופרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל