לתרומות לחץ כאן

חומר לימוד שיש תנאי בו שהוא אישי ויש בו זכויות יוצרים האם מותר להעבירו.

 

שאלה

אני ועוד שני שותפים רוצים לפתוח עסק אינטרנטי של מסחר באינטרנט ואנחנו מתקשרים לגוף שמוכר את הקורס שמלמד איך לסחור, ואנחנו קונים קורס יחיד כשלושה ומתחלקים במחיר, ולאחר שקנינו את הקורס יש הערה כזאת: חשוב ביותר! אסור להעביר את פרטי הגישה לתכני הקורס לחברים או קרובים. העברת פרטי הגישה נחשבת כהפרת זכויות היוצרים ועלולה לגרור בעיות מול בעלי הזכויות. יש לשים לב כי פרטי הגישה לא יועברו לצד ג'.

זה מייל משותף וחשבון משותף ואם אנחנו יכולים כל אחד בנפרד להשתמש בקורס שקנינו במקום שלושה כל אחד בנפרד לשלושתינו במחיר אחד

תשובה

אם מבחינה חוקית מותר לשלשתכם להשתמש באותו קורס מותר גם מתחינה הלכתית. ואם מבחינה חוקית מותר רק לאחד מכם להשתמש בקורס, מפני שבעל הזכויות נתן רשות רק לאדם אחד להשתמש. מותר לאחד מכם להשתמש בקורס אולם אסור לו להעביר את הקורס לחבר אחר שהרי הוא מוכר את הקורס לשאר החברים במחיר זול. ואסור למכור מוצר שאדם השקיע בו ויצרו. הרי הוא יורד לתוך אומנתו של חבירו שאסור לעשות כן.[1]

אולם אם אתם לומדים זאת ביחד כאשר אחד פותח את הקורס וכולם לומדים זה לכאו' לא נאסר שכן אסרו רק להעביר את השימוש בדרכי הגישה היינו שאחרים יוכלו לפתוח זאת בעצמם אך אם אתם לומדים זאת ביחד לא נאסר על ידי החברה.

[1] שו"ע סימן קנו' סעיף ה' ואינו דומה לנידון האם מותר להשתמש בזכיות יוצרים ללא תשלום שהרי כאן אחד מוכר לחבריו את הזכויות ולכו"ע אסור למכור והנדון הוא משתמש בחינם.

הרבנים המשיבים:הרב גבריאל לומברד הרב אשר דזימיטרובסקי והרב אברהם בוטרמן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל