לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

התייעצות לגבי בעל שמאחר לקידוש שבת

שאלה:

שלום וברכה,
אני נשואה כ-5 שנים וב"ה יש לנו 2 תינוקות קטנות בבית, רציתי להתייעץ לגבי בעלי שתמיד בליל שבת לאחר התפילה הוא מרבה לדבר עם אנשים וגורם לי לחכות מעל חצי שעה יותר ממה שצריך..
כמובן שאני מעירה לו אבל זה לא עוזר..
השאלה מה דעת הרב בנושא? האם אני צריכה להמשיך לחכות לו או שאולי לעשות קידוש לבד? כמובן שחשוב לי שנשב לאכול ביחד .. מה גם שאני חושבת לעתיד שהילדים יגדלו האם גם אז נצטרך כל המשפחה לחכות הרבה זמן לאבא?

תשובה:

שלום וברכה

אין כל צורך לחשוב כל כך הרבה על בעיה כה פעוטה, הוא עושה זאת כי הוא פשוט לא באמת מבין עד כמה זה אכן מפריע לך. מאוד מצוי שכאשר גוערים באדם בשעת מעשה הוא לא מפנים שזה משהו אמיתי, זה נראה לו מצב רוח רגעי. אני משוכנע שאם תמצאי שמן מאוד נעים לכם ביחד באיזה ערב באמצע השבוע, ששם תגידי לו, אתה יודע בעלי היקר, אני כל כך שמחה איתך וכו', אבל יש בעיה אחת שאולי נראית לך מצחיקה וקטנונית אבל זה מאוד מציק לי, והייתי מאוד שמחה אם היית בא לקראתי בזה, קשה לי שאתה מאחר בליל שבת. אני עובדת קשה ביום שישי ורוצה כבר להתחיל את הסעודה, אנא ממך תגיע מיד אחרי התפילה בלי להתעכב. אם תעשי זאת נכון אני בטוח שיבין, לא מדובר במשהו גדול…

ביום שישי אחרי הדלקת נרות לפני לכתו לבית הכנסת תזכירי לו עם חיוך את הסוד שלכם…

זו אגב שיטה נכונה להרבה תקלות קטנות כאלו בחיי הנישואין.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבר מעל שנתיים שאני מנסה להסביר לו ולדבר איתו יפה וזה לא עזר עדיין, אני יודעת שזה לא בעיה גדולה אבל זה רק בגלל שזה נמשך כבר תקופה ארוכה, אם דעת הרב שאני צריכה לוותר לו ודיי?

  2. השאלה היא מתי דיברת איתו על כך? בליל שבת הוא באמצע השבוע בזמן שיש שמחה בבית ואין טעינות, לפתוח את זה כנושא שלא בזמן שזה קורה, על כוס קפה, ולהסביר בלי להאשים, שזה מאוד קשה. אני מתקשה להאמין שכאשר מדברים כך זה לא יועיל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל