לתרומות לחץ כאן

דעת ההלכה בהסכמי עבודה

שאלה:

שלום לרבנים!

אני עובדת לפי שכר שעתי כסייעת באולפנא. מטבע העבודה יש הרבה שעות שבהם אני לא עובדת משום שיש אירועים שונים משונים שבהם אינני יכולה לסייע או אינני מעוניינת להשתתף. לכן הגעתי להסכם עם ראש האולפנא שאני מקבלת גם עבור השעות האלו שאינני עובדת בהם, וזאת כנגד חופשת פסח וחופש גדול שבהם לא אקבל שכר כלל. למרות שזה הגיוני, על מנת לאפשר לי לקבל שכר "נורמאלי " – אני לא שקטה עם זה, האם מדובר בגניבת דעת המעסיק – שזה משרד החינוך או המועצה שמשלמת עבור תקציבי חינוך מיוחד באולפנא? למרות שזה מקובל על ראש האולפנא, ואם כן אז מה עושים? הרי אם אקבל רק עבור השעות בפועל תצא לי משכורת הרבה יותר נמוכה ממינימום.
מורה נבוכים..

אהיה תודה לדעת ההלכה בסיעתא דשמיא.

תשובה:

שלום וברכה,

את לא מועסקת של משרד החינוך אלא של האולפנא, ומשרד החינוך מממן את המשכורות. האולפנא הם קובעים את תנאי העבודה, כדי שהמוסד יתפקד כשורה. [ברור שאסור להם להציב תנאים לא סבירים לטוב או לרע – שנחשב שמועלים בכספי משרד החינוך, אבל תנאים סבירים מותר].

על כן אם האולפנא רואה לנכון להעסיק אותך בתנאים כאלו – פוחתים שכר חופשה ומעלים לך שעות נוספות – זכותם לנהוג כך, כיון שהינם תנאים סבירים, וכך היא האפשרות להחזיק אותך כעובדת במקום.

עבודה נעימה מבלי להיות נבוכה…

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל