שאלה:
בברכת הלבנה אנחנו מסתכלים בה כשאומרים ׳ כי אראה שמיך׳. האם עליי לוודא שוב שהלבנה אכן ניראת לאחר שסיימתי את הפסוקים ולאחריהם את הלשם ייחוד בטרם אתחיל בברכה או שניתן לסמוך על הראיה הקודמת ולמעשה ניתן לומר שהלשם ייחוד הוא תחילת הברכה?
מדובר כמובן בבני עדות המזרח הנוהגים לקרוא את ההקדמות לפני ברכת הלבנה.
תשובה:
יש להביט בלבנה לפני הברכה [ויש נוהגים כל זמן אמירתה], לא בגלל החשש שמא נעלמה, אלא בגלל שהברכה נתקנה על ראייתה, ובינתיים מאז שראית הפסקת באמירת הרבה דברים אחרים.
מקורות:
ראה שו"ע סי' תכו סעי' ב ומשנה ברורה שם ס"ק יג.