לתרומות לחץ כאן

חילול שבת לצורך טיפול בפצע עמוק

שאלה:

שלום אני אברך בחו"ל
בני בן שנה ב3 חודשים נפל בשבת וקיבל מכה במצח ונפתח. ברור היה מכה שמצריכה תפרים אבל לא פיקוח נפש אני חושב. פה אפשר ללכת ברגל אבל זה מחוץ לערוב וגם בגלל המצב של המדינה לא כדאי. בסוף הלכתי ברכב עם אשתי ואח"כ גם חזרנו. השאלה א האם עשיתי לא טוב? ב האם מותר לומר אתה חננתנו בי"ח מצ"ש למי שמחלל כי חשב שזה מותר לו אבל טועה

תשובה:

שלום וברכה

אין היתר באופן זה לנסוע לבית חולים, אין כאן פיקוח נפש, כדי שלא יווצר זיהום ניתן בנקל למצוא דרך לחטא את הפצע בבית ולחובשו כראוי [אם יש הכרח לסחוט צמר גפן לצורך זה, מותר]. ניתן לעשות לו מדבקת פרפר, אבל התפירה חשש הגרש"ז אויערבך שיש בה איסור תופר או בונה, ראה שמירת שבת כהלכתה פרק לה סעי' כה [כמובן שאם יש דימום חזק מאוד ולא מצליחים לעוצרו ואין בסביבה מי שיודע מותר לחלל שבת, אבל זה נדיר מאוד]. אבל החמור ביותר הוא שגם חזרתם, זה ודאי איסור גמור בלי שום היתר שהוא. גם מי שחילל שבת בטעות אומר אתה חוננתנו במוצאי שבת.

בשורות טובות.

כדאי לעשות חיזוק בעניני השבת כדי לכפר על מהירות זו שבאה לידי מכשול, אולי כדאי להנהיג ללמוד בסעודת שבת שתי הלכות בדיני שבת מתוך ספר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מותר רק כאשר יש בזה צורך רפואי כמו כל אמירה לגוי לצורך חולה שאין בו סכנה אבל אם אינו מוגדר כחולי וזה רק נושא של נוי, אין להקל. בדרך כלל מותר כי זה מונע זיהום.

  2. לגבי התשובה מקודם אם בדרך כלל מותר כי זה מונע זיהום
    רציתי להבין במה הייתה טעותו של השואל דלעיל על בנו
    שנזקק לתפרים
    תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל