לתרומות לחץ כאן

זמן הסרת התפילין

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
אני בבסיס שהחדר אוכל נפתח בדיוק כשהתפילה נגמרת וזה בסיס שרובו אזרחים [אזרחי עובדי צהל ולא חיילים]
ורוב האנשים שמתפללים מורידים את התפילין לפני סוף תפילה כדי להספיק לחדר אוכל כי הוא נפתח למשך 20 דקות ובכלל עד שכל האנשים נכנסים וכו זה לוקח זמן,ואם אני נשאר איתם עד הסוף עד שאני מוריד אני מאחר בכמה דקות וזה גורם לאחר,האם זה בסדר להוריד את התפילין לפני הסוף כי בעיקרון הם גם מדלגים גם על "לדוד אליך ה' נפשי אשא" אחרי תחנון?
ואם יש תמיד חיילים שיש להם זמן להשאר עם תפילין עד הסוף עם התפילין ומאחרים או שהם מחכים לפעם הבאה שהחדר אוכל נפתח ויש כאלה שמורידים באמצע כי הם אנוסים למי זה נחשב יותר מצווה כי שמעתי שיש דיין שאמר לי שצריך להוריד את התפילין אם אפשר אחרי סוף התפילה וכל רגע שהתפילין עליך זה נחשב מצווה

תשובה:

שלום וברכה

אין ספק שכל רגע עם התפילין הוא מצוה, ועל פי האר"י הק' יש להסיר רק לאחר עלינו לשבח, אבל מעיקר הדין די בכך ששומעים עם התפילים 4 קדישים ושלוש קדושות [קדיש לפני התפילה, לפני יוצר, לפני אשרי, ואחרי ובא לציון, והקדושות, קדושת יוצר, חזרת הש"ץ, ובא לציון] כך שלאחר הקדיש שלאחר ובא לציון ניתן להסיר את התפילין. לא הבנתי למה מדלגים לדוד.

שבוע טוב ובהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מדלגים אחרי הנפילת אפיים כי אין להם זמן לקרוא הכל ובלי קשר זה אנשים עובדים ששם
    וגם בימי שני וחמישי מדלגים על תחנונים
    הצבא כנראה נתן להם את הזמן הזה ואם הם מושכים את זה יותר הם מפספסים חדר אוכל

  2. אין היתר לדלג בשום אופן, ויש לדרוש באופן תקיף מרב הבסיס והמפקדים בשטח לתת יותר זמן לתפילה כדי שיוכלו להתפלל כהלכה! במדינת ישראל צריך להיות מספיק זמן לתפילה, צה"ל הוא צבא יהודי, ואם האנשים הדתיים לא יכירו בזאת ויחיו עם התחושה הזו, לא נוכל לתבוע שום דבר מהקצונה שאינה דתית!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל