לתרומות לחץ כאן

תפילין דרבינו תם / עבודה בבית חולים בשבת

שאלה:

לכ' חברי בית ההוראה שליט"א
ג' שאלות
א. יהודי שמניח תפילין רבנו תם ונוח לו להניחם כל יום להתפלל עמם במנחה במקום להניחם בזריזות בשחרית וזו הפרעה בשבילו כדי להתפלל. מה הדין?
ב. יהודי שמניח רק רש"י שואל האם יש ענין להניח גם כן תפילין במנחה האם זה מוממלץ או שיש בזה משום יוהרא?
ג. יהודי שעובד כרופא בבית חולים ויש שבתות שאין לו ברירה מלהיות בבית חולים והוא משתדל כמה שאפשר שלא לחלל שבת.השאלה היא שכשהוא עובד בשבת מכפילים לו את שכרו האם שכר זה יש לו בעיא ואם כן איך להתנהג בו.

תשובה:

שלום וברכה

  1. אין חובה להניח תפילין דרבינו תם, כך שאם הוא רוצה להניח במנחה זה גם טוב. יש שהקפידו לעשות זאת דוקא בשחרית, כדי שהברכה תחול במידת מה גם על תפילין אלו, ראה אשל אברהם בוטאשטש סי' לד, אבל ענין זה תמוה כיון שכבר הפסיק בתפילה וכו'. וראה רב פעלים ח"ב סי' ה שאפשר להניח כל היום.
  2. יש שנהגו כך, וזאת משום שבעצם מצות תפילין כל היום, אלא שלא מניחים כל היום מחשש גוף שאינו נקי וכדומה או קלות ראש, ואם כן בשמונה עשרה של מנחה שבלאו הכי הוא בכובד ראש בעצם אין סיבה שלא להניח. ממילא אין בכך יוהרה.
  3. השכר מגיע בהבלעה מן הסתם עם ימי החול, ואין בכך איסור. בפרט אם המשמרת מתחילה או נגמרת שלא בשבת. כמו כן ניתן לקצוב שהשכר הוא גם על ההגעה למקום לפני שבת. הכי חשוב לקבל הנחיות ברורות מרב מוסמך מה מותר ומה אסור לעשות בשבת!! אין כזה דבר משתדל… יש לברר בדיוק מה לעשות!!

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל