לתרומות לחץ כאן

כתם בשבעת נקיים

שאלה:

שלום רב,
ראיתי כתם אדום ורוד שגודלו קטן מכגריס על בגד לבן צמוד לגוףביום הרביעי של שבעת הנקיים.האם עלי להתחיל מחדש לספור שבעת נקיים?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אם הכתם פחות מגריס, הוא אינו סותר את השבעה נקיים ואפשר להמשיך ולספור. אף שיש שהחמירו בבגד הסמוך לגוף כמובא בפתחי תשובה בסי' קצ סעי' י ס"ק כא, המנהג להקל.

יום נעים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום ביום שני שבוע שעבר קיבלתי ווסת וברביעי התחלתי לספור 7 נקיים עשיתי בדיקת טהרה והיה נקי היום יום רביעי התכוננתי הלכתי למקווה וקרה ואחרי שקיימנו יחסי יישות היו לי טיפות קטנות של דם הדבר הזה קורה לי פעם ראשונה אני מבינה שאני צריכה להקפיד עם הבדים אבל השאלה אם אני יכולה לכפר על מעשה שקרה בטעות

  2. ראשית צריך לדעת שאם הוסת התחילה ביום שני לא מתחילים לספור ביום רביעי, יש להמתין למנהג הספרדים ארבעה ימים, כלומר עד חמישי לפני השקיעה שאז ניתן לעשות הפסק טהרה, ולמנהג האשכנזים חמישה.
    לעצם הענין אם כל הבדיקות של שבעה נקיים היו טובות, הדם הזה היה באונס ואין צורך לכפר, אם לא היו בדיקות שבעה נקיים כמובן אי אפשר לטבול.
    יתכן אגב שהדם הזה הוא פצע שנגרן מקיום היחסים ואת זה ניתן לבדוק רק אצל אחות טהרה מוסמכת.

  3. מחילה, אבל מה שכתב כת"ר "ביום שני לא מתחילים לספור ביום רביעי, יש להמתין למנהג הספרדים ארבעה ימים, כלומר עד חמישי לפני השקיעה שאז ניתן לעשות הפסק טהרה, ולמנהג האשכנזים חמישה" – אינו מדויק למנהג הספרדים. לדעת מרן, הספירה של ארבעה ימים לא מתחילה מהראייה אלא מהפעם האחרונה שקיימה יחסי אישות. אם לא קיימה יחסי אישות בכל ארבעת הימים שלפני הראייה, יכולה להפסיק בטהרה כבר ביום הראייה בין השמשות. יתקנני כת"ר אם טעיתי.

  4. 1. הארבעה ימים לא חייבים להיות שלמים, הם כוללים את יום הראייה.
    2. יש בענין זה מחלוקת גדולה בין הפוסקים ראה סדרי טהרה בסי' קצו ועוד, ולמעשה התקבל המנהג לגמרי, שאין להקל, ויש למנות ממתי שנאסרה לבעלה או לפחות פרשה מחמת ספק איסור, ולא אם באופן מיקרי לא שימשה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל