לתרומות לחץ כאן

חיוב יחסי אישות כשהאישה נוסעת לכמה ימים

שאלה:

ידוע גבר שיוצא לכמה ימים ויהיה מחוץ לבית חייב לפקוד את אשתו בלילה לפני. היום מצוי שגם נשים יוצאות מחוץ לבית לכמה ימים מכל מיני סיבות. השאלה האם גם במקרים כאלו יש חיוב על הבעל ?מה ההלכה?

תשובה:

שלום רב,

שלום רב,

מן הסתם יש חיוב פקידה גם כאשר האישה נוסעת למקום רחוק. רק בעבר לא היה מושג כזה. האישה נשארה בקרבת הבית. והבעל היה נוסע מדי פעם. אבל היום שהמצב השתנה מסברא נראה שאין הבדל.

אלא שבנסיעה של כמה ימים לא ברור אם יש חיוב פקידה. בהגהות היעב"ץ ליבמות סב,ב כתב שבנסיעה כזו שהוא אמור לחזור תוך זמן חיוב עונה אין חיוב פקידה. אולם בשיעורי שבט הלוי סי' קפד עמוד מ', הביאו וכתב שהיום שנוסעים למקום רחוק ויכולים לחזור גם תוך כמה ימים מסתבר שיש חיוב פקידה.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. כתבו כמה אחרונים שכשהאשה יוצאת לדרך, אין חיוב לפוקדה, ובודאי שאין היתר לשמש בעונת הווסת (קנין תורה ב, כה; משנה הלכות ט, קעז; טהרת הבית א, יג; בדי השולחן קפד, עא).

    אמנם הרב כתב בספר: "וכן הדין לגבי אשה שנצרכת לנסוע מביתה, אם נסיעתה גורמת לתחושת געגועים או ביטול אחת העונות, מצווה לקיים את החיבור בלילה שלפני היציאה". וזה מפני שהדין בנוי על הגעגועים שבין בני הזוג, וממילא אין הבדל מי נוסע. וכ"כ שו"ת שרגא המאיר ב, מג. וגם המחמירים (טהרת הבית; משנה הלכות; וקנה בושם קפד, יז) כתבו שאם בפועל האשה משתוקקת כשהיא נוסעת – בודאי שמצווה לפוקדה.

    אמנם לא מצאנו מי שמתיר לפקוד את אשתו סמוך לווסתה כשהאשה יוצאת לדרך. ואולי בזה קשה יותר להקל, כי יותר חששו שמא הבעל יבגוד בעת נסיעתו, ולכן התירו לו לפקוד את אשתו אף סמוך לווסתה

    https://ph.yhb.org.il/plus/14-02-09/

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל